Mijn kat heeft de hik en hoest als ze spint?

L
Loreleillll Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Drie weken geleden heb ik een poes van 7 jaar geadopteerd via een stichting (ze heeft bij minstens één gezin en twee verschillende opvangadressen gezeten en ze is nogal schuw).

In het begin verstopte ze zich steeds, maar sinds een week komt ze uit zichzelf naar me toe om om eten te vragen en voor knuffels.

Wat me zorgen baart, is dat ze de hik krijgt en soms moet hoesten zodra ze begint te spinnen.

Denken jullie dat ik hiermee snel naar de dierenarts moet? Of zou het door de nieuwe omgeving kunnen komen waardoor ze nerveus is? Want ze heeft het echt alleen maar als ze spint...

Ik wil het liefst voorkomen dat ik haar weer in haar reismandje moet stoppen om naar de dierenarts te gaan, omdat ze me nog niet voor de volle 100% vertrouwt... Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Loreleillll Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond!

Daolia, helaas heb ik geen contact met de eerste adresjes, alleen met het laatste waar zo'n 15 tot 20 katten zaten... de persoon die ze verzorgde had volgens mij niet echt de tijd om dit soort dingen op te merken... maar ze hadden wel een volledige check-up laten doen en ze was kerngezond.

Blue Catil, bedankt, dat stelt me gerust! Eigenlijk is het ook wel logisch dat ze tijd nodig heeft om te wennen, dus ik kijk het nog even aan en houd goed in de gaten of het niet erger wordt.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Hoesten bij een kat die pas net geadopteerd is, komt heel vaak door allergenen in de nieuwe omgeving. Die zijn weer anders dan de stoffen waar zijn lichaam in zijn vorige huis aan gewend was. Het kan wel twee maanden duren voordat hij helemaal gewend is aan die nieuwe allergenen. Warmte zorgt voor extra irritatie van de luchtwegen omdat ze daardoor uitdrogen.

Bovendien, als het alleen gebeurt wanneer hij spint, hoef je je nog minder zorgen te maken. Een klein beetje aanleg voor astma is al genoeg om een spinnende kat te laten kuchen, dat is niet echt ernstig. Wat die hik betreft, daar sta ik wel wat meer van te kijken.

Wat mij betreft is er geen reden om nu met spoed naar de dierenarts te gaan.

Vertaald Frans
    Daolia
    Daolia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Zou je eens kunnen navragen bij de vorige opvanggezinnen waar ze heeft gezeten of dit fenomeen daar ook al voorkwam?

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!