Mijn kat heeft bultjes op haar buik
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Hoelang zitten die bultjes er al? Zijn ze van de ene op de andere dag verschenen of kwamen ze geleidelijk?
Als ze langzaam zijn ontstaan en zacht aanvoelen, is het misschien gewoon wat vetweefsel.
Is je poes gesteriliseerd? Als dat niet zo is, zouden het haar melkklieren kunnen zijn die opzetten omdat ze voor het eerst krols wordt.
Ze is nog jong, dus de kans dat het om tumoren gaat is klein.
Om een wondje, abces of cyste uit te kunnen sluiten, zouden de bultjes bekeken moeten worden om te zien of er tekenen van ontsteking of afscheiding zijn.
Aarzel niet om dit even te bespreken met je dierenarts.
Fijne dag!
Caroline - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA). Projectleider bij ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/
Hoi Momo
Ik ben het met Ulalie eens, we missen nog wat informatie.
Zitten die twee "bultjes" dicht bij elkaar of juist duidelijk apart?
Pak er eens eentje vast: kun je het bultje los van de huid bewegen of zit het eraan vastgegroeid?
Als je voelt, is het dan eerder hard of zacht?
Als ze met 8 maanden nu al vetbultjes heeft, dan eet ze te veel... 👌 En ze is eigenlijk nog te jong voor een fibrosarcoom, tenzij ze niet gevaccineerd of getest is en een virusinfectie heeft.
Zonder je bang te willen maken (het is geen direct levensbedreigende situatie), kunnen we je op basis van je antwoorden zeggen of je snel naar de dierenarts moet.
Ik hoor het graag van je,
Liza
Nou Ulalie, het is een poes hoor... hahaha
Wat bedoel je precies met bultjes? Hoeveel zijn het er? En zijn ze groot of niet?
Je moet weten dat katten die wat steviger zijn vaak twee bultjes op hun buik hebben als je ze oppakt. Dat hangt een beetje en het is best groot; dat zijn gewoon vetbultjes (niet te verwarren met die andere twee balletjes...).
Komt de poes buiten? Is ze gesteriliseerd?
Je zou even naar de dierenarts moeten gaan, of een andere voor uitsluitsel :/
45 reacties van 45