Mijn kat heeft bultjes op haar buik

M
Momo760 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn kat is 8 maanden oud, ze eet goed, is hartstikke zindelijk, ze speelt lekker en gaat eigenlijk gewoon haar eigen gangetje. Maar gisteravond, toen ik haar over haar buikje aaide, merkte ik dat ze meerdere bultjes heeft.

Zou iemand me kunnen vertellen of dit ernstig kan zijn? Ik maak me namelijk nogal zorgen... en omdat we midden in de coronacrisis zitten, doet mijn dierenarts vandaag geen spreekuur. Alvast bedankt voor de hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

45 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Marie2000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal, 

Ik zit in precies dezelfde situatie. Bij mijn poes van 9 maanden heb ik, vlak voor haar eerste krolsheid nu, enorme bulten van een paar centimeter ontdekt, alleen op haar buik. Ze zijn echt uit het niets verschenen, want een paar dagen daarvoor had ik haar nog gewassen en ik borstel haar ook vaak. Ze komt helemaal niet buiten. Ik ga volgende week naar de dierenarts, maar het ziet er heftig uit en ik maak me echt zorgen 😳😕

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah, top! Bedankt voor je reactie, weer een probleem met "bultjes" opgelost.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Hoi! Sinds wanneer zijn die bultjes er al? Zijn ze van de ene op de andere dag verschenen of kwamen ze heel geleidelijk? Als het geleidelijk is gegaan en ze voelen zacht aan, dan is het misschien gewoon wat vet. Is je poes gesteriliseerd? Als dat niet zo is, kan het zijn dat haar melkklieren opzetten vanwege haar eerste krolsheid. Ze is nog jong, dus de kans is klein dat het om tumoren gaat. Om een wondje, abces of cysten uit te sluiten, zou je de bultjes moeten bekijken om te zien of er tekenen zijn van een ontsteking of afscheiding... Aarzel niet om het even met je dierenarts te bespreken. Fijne dag nog! Caroline - Diergeneeskundestudent aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), Projectleider voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Conseil van de EnvA http://proveto.net/

Ontzettend bedankt voor je reactie, het stelde me echt gerust. Om het zeker te weten ben ik toch even met haar naar de dierenarts gegaan en die zei precies hetzelfde als jij: dat het door haar eerste krolsheid kwam. Vandaag heeft ze nergens meer last van en zijn de bultjes helemaal weg. Super bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@ Blue Cat, ik kan me die kop van hem al voorstellen, hij is echt boos lol!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Ulalie, Lizzza, Oké dan, ik hou het weer even bij de wereldse zaken... Maar de poes van Momo baalt ondertussen nog steeds als een stekker!

LOL die foto

😁😁

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

PS

Momo, ben je echt 23 of ben je de zoon of dochter des huizes en ben je 8?

Het komt vaak voor dat kinderen op forums informatie vragen als ze een kat hebben.

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

@Momo

"Ze zijn er van de ene op de andere dag gekomen."

Kroel je je poesje elke dag?

Ik heb je een link gestuurd over hoe een drachtige kat zich gedraagt, heb je die al gelezen?

Er staat een hele lijst in: vertoont ze de tekenen van een poes die kleintjes verwacht?

Ja of nee?

Zo ja, welke dan? Maak even wat aantekeningen en geef antwoord, anders ga ik ervan uit dat je oorspronkelijke vraag is opgelost.

Liza

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Ik hoop dat de poes van Momo niet is bezwangerd door de kat van hierboven 😁

Ik ben er bang voor, want die "kat van hierboven" heeft z'n ballen nog, dat is zeker. 😋

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Ik hoop dat je haar goed in de gaten houdt als ze buiten vastzit, want je niet-gesteriliseerde poesje zou zomaar in verwachting kunnen zijn; met 8 maanden is die kans namelijk heel groot.

Ja, ik hou haar in de gaten als ze buiten is, ik ben dan zelf ook buiten

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 45

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!