Mijn kat heeft altijd honger en steelt

Angelaba
Angelaba Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb een groot probleem met mijn kat van 6 maanden oud. Ze heeft altijd honger; ik heb het gevoel dat het echt een obsessie voor haar is, zelfs na haar sterilisatie. Ze gaat zelfs zo ver dat ze eten van de borden steelt, prullenbakken leegt en zelf de zakken met brokjes openmaakt. Ze schrokt haar brokjes razendsnel op en rent daarna meteen naar die van mijn andere kat om die ook op te eten... En dat terwijl ik haar al veel meer geef dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik heb echt alles geprobeerd om het stelen te stoppen, of het nu met de plantenspuit is, met mijn stem, gebaren of door haar bij haar nekvel de kamer uit te zetten. Ik weet het echt niet meer... Dus als jullie nog ideeën hebben, hoor ik het graag.

(Ik vraag me af of ze als kitten misschien te weinig te eten heeft gehad of te vroeg is gespeend, en of daar dan nog wel iets aan te veranderen is..)

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Healthy Pets
    Healthy pets Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Dit soort gedragsproblemen komt waarschijnlijk doordat ze te vroeg is gespeend. Op welke leeftijd heb je dit poesje gekregen?

Haar bij het nekvel pakken is zinloos en zorgt alleen maar voor extra stress.

Het merk brokjes dat je geeft speelt ook een rol in hoe je kat met eten omgaat. Als deze te weinig voedingsstoffen bevatten, kan je kat astronomische hoeveelheden eten zonder ooit echt verzadigd te raken.

Welk merk geef je haar?

Als het echt een gedragsprobleem is, zal het lastig zijn om het helemaal op te lossen. Je kunt de situatie echter flink verbeteren door voeding te geven die beter aansluit bij haar behoeften als strikte carnivoor.

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!