mijn kat gaat zonder reden naar de kattenbak!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Mijn kat gaat echt om de haverklap naar de kattenbak en driekwart van de tijd is het alleen maar om te 'graven' (als je het zo kunt noemen). Het is super irritant omdat hij de hele tijd grit overal heen gooit! We horen hem de hele nacht door en we moeten er steeds uit om hem daar weg te halen, want anders kunnen we echt niet slapen. Is er een manier om te zorgen dat hij alleen op de kattenbak gaat om echt zijn behoefte te doen?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

17 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Maar dat is dus precies wat ik heb (ik weet dat je dat niet kon raden), een dichte kattenbak. We zijn op dit moment eigenlijk verschillende soorten kattenbakvulling aan het uitproberen, tot we de juiste hebben gevonden!

Vertaald Frans
    Nath2795
    Nath2795 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Mijn kat deed precies hetzelfde en het bleek dat ze last had van haar nieren en moeite had met plassen. Na de behandeling bij de dierenarts moesten we haar speciale urinary brokjes geven en toen was het probleem van het krabben in de kattenbak zonder iets te doen opgelost. Het is waar dat een kat niet echt voor z'n plezier in de kattenbak zit; ze zijn van nature erg schoon en gaan er meestal alleen heen om hun behoefte te doen. Er is waarschijnlijk echt iets aan de hand, want bij de nieren zie je vaak geen voortekenen. Ik weet nog dat de dierenarts alleen maar aan haar nieren hoefde te voelen en hij voelde meteen dat ze vergroot waren, de diagnose was dus snel gesteld.
    Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Neem een hogere bak, dan gooit hij het niet overal heen.

Normaal gesproken gaat een kat alleen op de bak om zijn behoefte te doen. Maak je hem wel vaak genoeg schoon?

Wat voor kattengrit gebruik je?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ange- :

Hij heeft geen gezondheidsproblemen (gelukkig), we zijn pas nog bij de dierenarts geweest. Hij heeft een onderzoek gedaan en zei dat alles in orde was (maar ik ben helaas vergeten te vragen of dat probleem met de kattenbak wel normaal is).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ja, het is een vrij grote kattenbak! Hij heeft alle ruimte die hij nodig heeft en zelfs nog wel wat meer.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als hij dat doet, is er misschien iets aan de hand? Een gezondheidsprobleem, want een kat gaat nooit zomaar voor de lol naar de kattenbak.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Is er wel genoeg ruimte in de kattenbak zodat hij zijn behoefte kan doen?

Vertaald Frans
  • 17 reacties van 17

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!