mijn kat gaat zonder reden naar de kattenbak!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Mijn kat gaat echt om de haverklap naar de kattenbak en driekwart van de tijd is het alleen maar om te 'graven' (als je het zo kunt noemen). Het is super irritant omdat hij de hele tijd grit overal heen gooit! We horen hem de hele nacht door en we moeten er steeds uit om hem daar weg te halen, want anders kunnen we echt niet slapen. Is er een manier om te zorgen dat hij alleen op de kattenbak gaat om echt zijn behoefte te doen?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

17 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Dank je, ik denk dat ik even langs de dierenarts ga

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

http://www.catinfo.org/docs/DutchTranslations/UrinaryTractHealthDutch.pdf

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je hem op zijn kop geeft als hij dat doet, is het logisch dat hij er nu vandoor gaat.

Ik herhaal dat er volgens mij echt iets met zijn gezondheid aan de hand is, bel in ieder geval even je dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je zou eigenlijk even terug naar de dierenarts moeten gaan en het hem vertellen. Dan kan hij er beter naar kijken en dan weet je het 100% zeker.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat geloof ik niet hoor! We leggen hem de hele tijd in de watten met superveel kusjes en zo! Maar het is wel waar dat hij soms 's ochtends, als hij zijn natvoer wil (ook al zitten er nog brokjes in zijn bakje), met één pootje in de bak gaat "krabben" om ons wakker te maken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maar eigenlijk gaat hij de kattenbak niet eens in; hij staat erbuiten en steekt alleen een pootje naar binnen om te "graven". En zodra hij ons hoort aankomen, gaat hij er vandoor, terwijl als hij echt iets moet doen, hij gewoon zijn ding doet, ook al hoort hij ons aankomen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat ik wel even een filmpje zal plaatsen zodat jullie het kunnen zien.

Hij doet het echt om ons te irriteren, bijvoorbeeld als hij met Lou aan het spelen is en helemaal hyper is; dan begint hij te "krabben" om te ontstressen, maar hij doet het niet altijd om die reden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik sluit me aan bij Nath. Op het eerste gezicht en zonder alle details te kennen, zou ik zeggen dat een kat die in de kattenbak graaft maar niets doet, een kat is met problemen. Dat kan een blaasontsteking zijn (je hebt dan de hele tijd het gevoel dat je moet, maar er komt niets, en dat doet echt superveel pijn) of iets met de darmen.

Conclusie: naar de dierenarts, misschien zelfs naar een nieuwe aan wie je het probleem goed kunt uitleggen. Dieren praten niet; als wij de dierenarts niet vertellen wat we hebben gemerkt, is het voor hem ook lastig om te raden wat er precies aan de hand is en waar hij moet zoeken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nath2795:

In een eerder bericht schreef ik al dat de dierenarts tijdens ons bezoek (dat was ongeveer 12 dagen geleden) zei dat alles goed met hem was. Hij heeft alles nagekeken, zelfs of hij geen nierproblemen had, en er was helemaal niks aan de hand! (gelukkig maar)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 17

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!