Mijn kat eet zijn eigen braaksel op

A
Alexianev Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Bijna 2 weken geleden heb ik een kat in huis genomen die eigenlijk ingeslapen zou worden, maar goed, een mannetje van 17 jaar (ik weet niet of dat zijn exacte leeftijd is).

Het probleem is dat hij gisteren en vandaag heeft overgegeven (gisteren na het eten van kip en vandaag na het oplikken van tomatensaus), en beide keren heeft hij zijn braaksel weer opgegeten.

Ik vind het maar vreemd! Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? Hebben jullie hier een verklaring voor?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

ja..

Maar wist je dat ze menselijke uitwerpselen eten?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, een flink wild konijn... Uiteindelijk bleef er alleen nog maar de huid over...

Dat was in een veld, in de Sologne...

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Heeft je hond 3 keer overgegeven in 2 uur tijd?

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Nee, hij heeft nog geen gezondheidscheck gehad. Ik wacht denk ik nog een weekje voordat ik met hem ga; ik wil hem sowieso laten nakijken voor een algemene check-up. Ik wacht liever even tot hij helemaal aan mij gewend is, want wat hij heeft meegemaakt (het overlijden van zijn baasje, een mevrouw van een jaar of 90-95, wiens dochter hem overnam maar die niet van katten houdt, niet voor hem wilde zorgen en hem zelfs wilde laten inslapen terwijl het eigenlijk best goed met hem gaat, dus heb ik hem in huis genomen) kan best traumatisch zijn voor een kat. De dag dat ik hem ophaalde zat hij in een tas, een soort grote handtas; hij was hartstikke bang en had niet gegeten, echt een drama dus. Daarom leek het me beter om nog even te wachten in plaats van hem meteen naar de dierenarts te slepen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, bij mij was het mijn hond... Of nou ja, eigenlijk 3 keer hetzelfde in 2 uur tijd...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik geef toe dat het er behoorlijk ranzig uitziet als ze hun eigen braaksel opeten. Je moet het hem echt niet laten doen en alles meteen opruimen, want wat de eerste keer niet verteerd is, wordt dat een tweede keer ook niet.

Heeft hij al eens een volledige gezondheidscheck gehad? Gezien zijn leeftijd is dat echt een must.

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren
    Sinds ik hem heb, heeft hij al 3 keer diarree gehad, maar dat was voordat hij zijn eigen kots opat. Volgens mij verteert hij vlees niet goed, dus ik ga hem dat niet meer geven...
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, dat is volkomen normaal zolang het niet gepaard gaat met diarree of verstopping. Wat hij weer opeet is hetzelfde als wat hij gegeten heeft, omdat het niet verteerd is. En je probleem komt vaak voor.

Vertaald Frans
  • 19 reacties van 19

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!