Mijn kat eet zijn eigen braaksel op
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
ja..
Maar wist je dat ze menselijke uitwerpselen eten?
Bah u_u
Ja, een flink wild konijn... Uiteindelijk bleef er alleen nog maar de huid over...
Dat was in een veld, in de Sologne...
Heeft je hond 3 keer overgegeven in 2 uur tijd?
Nee, hij heeft nog geen gezondheidscheck gehad. Ik wacht denk ik nog een weekje voordat ik met hem ga; ik wil hem sowieso laten nakijken voor een algemene check-up. Ik wacht liever even tot hij helemaal aan mij gewend is, want wat hij heeft meegemaakt (het overlijden van zijn baasje, een mevrouw van een jaar of 90-95, wiens dochter hem overnam maar die niet van katten houdt, niet voor hem wilde zorgen en hem zelfs wilde laten inslapen terwijl het eigenlijk best goed met hem gaat, dus heb ik hem in huis genomen) kan best traumatisch zijn voor een kat. De dag dat ik hem ophaalde zat hij in een tas, een soort grote handtas; hij was hartstikke bang en had niet gegeten, echt een drama dus. Daarom leek het me beter om nog even te wachten in plaats van hem meteen naar de dierenarts te slepen!
Nou, bij mij was het mijn hond... Of nou ja, eigenlijk 3 keer hetzelfde in 2 uur tijd...
Ik geef toe dat het er behoorlijk ranzig uitziet als ze hun eigen braaksel opeten. Je moet het hem echt niet laten doen en alles meteen opruimen, want wat de eerste keer niet verteerd is, wordt dat een tweede keer ook niet.
Heeft hij al eens een volledige gezondheidscheck gehad? Gezien zijn leeftijd is dat echt een must.
Ja, dat is volkomen normaal zolang het niet gepaard gaat met diarree of verstopping. Wat hij weer opeet is hetzelfde als wat hij gegeten heeft, omdat het niet verteerd is. En je probleem komt vaak voor.
19 reacties van 19