Mijn kat buiten laten slapen, goed idee?!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, ik heb een klein vraagje. Sinds ongeveer 2 weken laat ik mijn kat (kater) buiten slapen. Hoewel de winter eraan komt, is het buiten nog best zacht, maar ik vroeg me af of het wel een goed idee is om hem eraan te laten wennen om buiten te slapen? \/p>

Elke avond doet het me weer pijn in mijn hart om hem naar buiten te zetten. Vroeger sliep hij in mijn badkamer, die erg groot is, maar helaas heb ik onlangs last gehad van een vlooienplaag. Sindsdien heb ik alles behandeld, inclusief mijn kat, en ik let er nu goed op dat hij ze niet meer mee naar binnen neemt. Daarom mag hij voorlopig niet meer in de badkamer slapen, omdat daar ook mijn kleren hangen. Ik woon in een studio, dus mijn bed staat in dezelfde ruimte als de keuken, en ik kan gewoon niet slapen met mijn kat erbij... ik ben een lichte slaper :\/\/p>

Bovendien wilde hij, toen hij nog in de studio sliep, om 4 uur 's ochtends naar buiten. Het voelde net alsof ik voor een baby moest zorgen ^^ .\/p>

Overdag komt hij wel gewoon binnen, maar de nacht is echt een probleem. Hij heeft buiten niet echt een plekje om te slapen, behalve onder mijn auto heb ik het idee :\/ \/p>

Ik woon trouwens op het platteland.\/p>

Bedankt voor jullie reacties. :)\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik ben het er helemaal mee eens!! Katten lopen echt grote risico's als ze buiten slapen. Bovendien vraagt je kat nu om naar buiten te gaan, maar je hoort hem misschien niet als hij weer naar binnen wil! En op het platteland kan hij misschien een ander huis vinden met andere katten (of een poesje) en daar juist door aangetrokken worden. Het risico is dan dat je je kleine pluizenbol op een dag niet meer terugziet.

Ik denk dat je hem gewoon moet negeren, ook al word je er wakker van. Na een tijdje stopt hij vanzelf met vragen, omdat hij weet dat je toch niet komt om de deur open te doen (bijv. mijn eigen katje plaste in ons bed, dus mocht ze de slaapkamer niet meer in. De eerste drie dagen heeft ze gemiauwd, maar daarna was het klaar :-))

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat buiten laten slapen, een goed idee?!

Nee.

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!