Mijn kat bijt in de kleren die ik aanheb terwijl hij 'bezig' is, ook al is hij gecastreerd

Jessetdamon
Jessetdamon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! Sinds ik verhuisd ben, bijt mijn kat in mijn kleren... en dan vooral in zachte kleding of van die pluizige stoffen die ik aanheb.

Hij gaat bijvoorbeeld op mijn arm liggen en bijt dan in de mouw van mijn vest terwijl hij 'zichzelf bevredigt' (ik snap het niet, want hij zou gecastreerd moeten zijn).

Hij doet dit ook alleen bij mij en niet bij mijn vriend, terwijl die toch ook gewoon bij ons in huis woont.

Hij heeft zelfs een lievelingskledingstuk dat ik op het bed heb gelegd, zodat hij daar zijn gang op kan gaan...

Ik heb op internet wat rondgekeken en ik las iets waar ik me zorgen over maak: er stond dat mijn kat misschien een ziekte heeft. :(

Daarom roep ik jullie hulp even in.

Dus...

Zou het kunnen dat hij een ziekte heeft en dat ik even navraag moet doen bij de dierenarts?

Zou het komen door de stress van de nieuwe omgeving na de verhuizing?

Of komt het doordat hij niet goed gespeend is en hij mij als zijn 'moeder' ziet?

Bedankt voor jullie antwoorden!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

2 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Als je met 'zichzelf vermaken' bedoelt dat hij paringsgedrag vertoont, dan kan het zijn dat hij pas laat gecastreerd is. Hij blijft dit dan doen totdat alle hormonen uit zijn systeem zijn. Er blijft altijd een kleine hoeveelheid hormonen achter die door andere organen dan de testikels worden aangemaakt, maar dat kan verder geen kwaad.

Een verhuizing is voor een kat altijd stressvol, want katten zijn erg territoriaal. Het sabbelen op je zachte kleding waar jouw geur aan zit geeft hem een veilig gevoel. Waarschijnlijk is hij gewoon meer aan jou gehecht dan aan je vriend, vandaar dat hij liever bij jou in je armen ligt. Als hij verder geen andere symptomen heeft, denk ik dat hij vooral bevestiging zoekt. Kijk het nog even aan voordat je je zorgen gaat maken.

Vertaald Frans
  • 2 reacties van 2

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!