Mijn kat 4 dagen alleen laten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik zou graag een lang weekend weg gaan, van vrijdagavond tot maandag overdag... maar ik voel me nu al schuldig en maak me zorgen om mijn kleine schatje. Vinden jullie dat ik mijn kat zo lang alleen kan laten?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Top! Dat gaat helemaal goed komen.

Katten hebben allemaal hun eigen karaktertje, dus als je terugbent, is het goed mogelijk dat hij zich een beetje anders gedraagt: super aanhankelijk, veel miauwen, een beetje beledigd... dat hangt echt van de kat af. Sommigen reageren minder heftig dan anderen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Er wordt minstens een uur per dag naar hem omgekeken en hij krijgt dan vers water en een volle bak brokjes. Misschien komt diegene zelfs een avondje langs om gezelschap te houden. Voor de rest is het appartement helemaal veilig.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Een kat laat je niet zomaar alleen! Er moet altijd een vriend, familielid, kennis of een catsitter bij komen kijken. Zelf heb ik mijn kat en hond echt nooit aan de eerste de beste toevertrouwd! Ik laat ze niet achter bij een oppas die ik niet ken, maar mijn vader brengt ze altijd naar een vertrouwde vriend.

Om ervoor te zorgen dat alles goed gaat terwijl je weg bent:

- Maak de ruimte(s) waar je kat verblijft veilig

- Zorg voor genoeg drinkwater, vooral als het warm weer is

- Zet ook genoeg eten neer (op verschillende plekken en check of andere dieren het niet kunnen wegjatten)

- Zorg voor een goede kattenbak zodat ze niet overal in huis plast

- De persoon die op je beestje past, moet echt elke dag een paar uurtjes langskomen om het eten en drinken bij te vullen, de bak te verschonen en natuurlijk om te spelen en tegen de kat te praten

Zo, ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Animaux132

Vertaald Frans
    G
    Goupil70 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

4 dagen is echt heel erg lang. Heb je geen vrienden, buren of familie die even 2 of 3 keer langs kunnen komen?

Het klopt dat de hitte van deze zomer het probleem verergert. Maar ruikt dit niet een beetje naar een toekomstige dumping voor juli of augustus...?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik val misschien in herhaling, maar we hebben nu een hittegolf in Frankrijk. De kat zal veel drinken en daarnaast verdampt het water ook nog eens. Daarom lijkt het me echt essentieel dat er elke dag iemand bij de kat langsgaat.

Vertaald Frans
    Mamiecat
    Mamiecat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Een kat kan inderdaad best een paar dagen alleen blijven... maar wel onder bepaalde voorwaarden:

- als hij jong is (tussen de 6 en 12 maanden), heeft hij een veilige ruimte nodig. Dat spreekt voor zich, zodat er geen ongelukken gebeuren. Een raam kun je beveiligen... of je houdt het dicht, behalve als er iemand langskomt die het tijdens het bezoek even openzet om te luchten.

- zorg voor veilig speelgoed (pas op met kleine onderdelen die hij kan inslikken).

- zet op meerdere plekken eten en water neer.

- zorg voor meerdere kattenbakken.

- leg het vaccinatieboekje en de contactgegevens van de dierenarts op een duidelijke plek.

- geef duidelijke instructies als er medicijnen gegeven moeten worden.

- zet een EHBO-setje klaar in een kast voor het geval dat (Betadine, oogreiniger, gaasjes...).

- laat weten waar de extra voorraad voer en kattenbakkorrels staat.

- vertel waar de vervoersmand staat voor een eventueel bezoek aan de dierenarts.

- en het belangrijkste: een betrouwbaar iemand die 's ochtends en 's avonds 1 tot 2 uur langskomt om voor het eten en de kattenbak te zorgen, maar vooral om met hem te spelen en tegen hem te praten... net zoals jij dat als baasje zou doen. Alleen even langskomen zonder echt contact te maken is niet goed... hij voelt zich alleen en heeft aandacht nodig! Zorg dat diegene je vakantiegegevens heeft om je te kunnen bereiken bij problemen.

Kijk... ik pas het hele jaar door vrijwillig op de dieren van mijn buren en vrienden in het gebouw waar ik woon... het is een kleine moeite en het is goed voor de vriendschap!!!

Houd je ons op de hoogte? Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet echt een kattenoppas zoeken die voor een klein bedrag langskomt om hem te voeren, water te geven, de bak te verschonen en als het even kan even met hem te spelen. Met mijn twee katten heb ik dat ook zo gedaan en ze waren nog helemaal hun normale, aanhankelijke zelf toen ik terugkwam. Ik zou er echt niet aan moeten denken om ze 4 dagen alleen te laten. Bovendien verveelt een kat alleen zich vreselijk in zo'n situatie. Hij heeft echt die bezoekjes van de oppas nodig.

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De laatste keer dat ik m'n katje maar 24 uur alleen heb gelaten, schrok ik zo van hoe ik haar aantrof dat ik ervan overtuigd ben dit nooit meer te doen. Ik heb nu beide situaties meegemaakt: haar meenemen naar het buitenland (naar m'n familie lol) of haar alleen laten, en het verschil in haar reactie is echt dag en nacht. Het maakt me echt niks uit wat ze over katten beweren.

Als we op bezoek zijn, gaat mevrouw lekker op onderzoek uit, lijkt ze totaal niet onder de indruk en gaat ze bij mensen liggen voor een knuffel; ze is dan echt helemaal op haar gemak. Maar na 24 uur alleen had ze bijna niks gegeten. Ze vond het duidelijk helemaal niks.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Het zou het beste zijn als er elke dag even iemand komt kijken of alles goed gaat als dat lukt. Geef je sleutels aan iemand die je vertrouwt en zorg dat er een voorraadje voer en water staat. Zeker nu we midden in een hittegolf zitten, is het echt belangrijk om te checken of het goed met hem gaat, en dan heeft hij ook meteen wat gezelschap terwijl je weg bent.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt niet!

Er moet minstens één keer per dag iemand bij je langskomen voor de knuffels, vers water enzo. We zitten midden in een hittegolf!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!