Hoi! Ik weet dat er al soortgelijke topics zijn en ik heb er ook al een paar gelezen, maar omdat elke kat anders is, heb ik toch besloten om mijn eigen vraag te stellen. \/p>
Het punt is dat mijn poes (ze wordt bijna 1 jaar) enorm veel tijd in haar kattenbak doorbrengt, meestal heel vroeg in de ochtend, en dan 'voor niets' tientallen minuten lang zit te graven. Ze is hartstikke zindelijk en dat is ze ook altijd geweest sinds we haar hebben geadopteerd. Ik schat dat dit gedrag nu ongeveer een maand duurt. We hebben al verschillende kattenbakken geprobeerd: twee open bakken (een kleine en eentje van normaal formaat) en daarna hebben we een dichte kattenbak met een klepje gekocht. Maar niets helpt; ze zit er nog steeds superlang in, graaft een eeuwigheid zonder dat ze uiteindelijk altijd haar behoefte doet, en trouwens, ze gooit ook steeds de vulling uit de bak (zelfs met dat klepje).\/p>
Zou ik hiervoor naar de dierenarts moeten? Waar zou dit door kunnen komen? Zoals ik al zei is ze gewoon zindelijk; ze heeft nog nooit haar behoefte buiten de bak gedaan sinds we haar hebben (behalve in uitzonderlijke situaties zoals na haar sterilisatie of bij veranderingen in de omgeving).\/p>
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.\/p>
Nog een fijne dag, Clara.\/p>