Mijn garage zit vol met vlooien

K
Kate22357 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Allereerst sorry als ik dit in de verkeerde categorie heb geplaatst, maar ik heb op dit moment echt een GROOT probleem.

Vanmiddag ging ik naar de garage om er wat kleding weg te leggen en ik zag ineens een hele massa vlooien op mijn sokken.

Hebben jullie tips voor producten, oplossingen of vlooienmiddelen waarmee ik hier snel vanaf kom en die niet schadelijk zijn voor mijn kat?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Bibiche4 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga dus die vlooienbom proberen.

Het is echt een nachtmerrie eigenlijk.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Je zou een vlooienbom moeten gebruiken. Denk er wel aan dat je deze in het midden van de ruimte zet en alle deurtjes van kasten en meubels openzet... zodat het middel in alle hoeken van de garage kan komen. Je mag zelf natuurlijk niet aanwezig zijn tijdens het gebruik. Als je huisdieren hebt, behandel die dan ook meteen tegen vlooien.

Mathilde

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik weet niet of Kate er inmiddels vanaf is, maar ik weet wel dat vlooieneitjes nog maanden (of zelfs jaren) nadat ze gelegd zijn kunnen uitkomen. Ze kunnen wachten op de juiste omstandigheden om "wakker te worden", zoals de temperatuur en trillingen die wijzen op de aanwezigheid van een dier... of een mens.

Vertaald Frans
    B
    Bibiche4 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik zit sinds augustus met hetzelfde probleem. Al twee keer een spuitbus gebruikt, maar dat hielp telkens maar even... We hebben de garage vier maanden lang niet gebruikt. De winter lijkt ze wat rustiger te maken en ik hoop maar dat als er vier maanden lang niets de garage in is gegaan, ze zich niet hebben kunnen voeden en dus zijn doodgegaan!

We gaan het zien zodra het weer warmer wordt.

Ben jij er inmiddels vanaf gekomen?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een vlooienbom. Tiquanis Habitat of iets vergelijkbaars, gewoon te koop bij de dierenarts. Veilig (als je de gebruiksaanwijzing goed volgt) en werkt radicaal.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!