Meerdere katten in één vervoersmand?

Ophelierte
Ophelierte Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, ik plaats hier even een berichtje omdat ik met een vraagje zit.

Ik ga over ongeveer een maand verhuizen en ik heb 3 katten. Ik heb al een standaard vervoersmand waar er eentje in gaat, maar nu zit ik met de andere twee.

Ik moet er dus nog wat bijkopen. En mijn vraag is: is het mogelijk om een XL-bench te kopen (bijvoorbeeld eentje voor honden) en de andere 2 katten daar samen in te zetten voor onderweg?

Die twee kunnen het supergoed met elkaar vinden, uiteraard, anders zou ik het niet eens vragen. Maar ik vraag me af of het wel zo slim is om een rit te maken met 2 katten in dezelfde mand?

Of wordt dit toevallig hartstikke afgeraden en kan ik beter nog 2 aparte mandjes kopen zodat ze alle drie apart zitten?

Alvast bedankt voor jullie advies hierover, ik wil het graag zo goed mogelijk voor ze doen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lulu_75 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik heb een buggy gevonden voor twee (katten of kleine honden): de tassen zijn gescheiden. De buggy scheelt echt een hoop gesjouw en de tassen zijn ook nog eens afneembaar:

https://www.cdiscount.com/animalerie/viagdo-poussette-double-pour-chiens-et-chats-de-pe/f-162-auc5483115424858.html?idOffre=1190208089

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Net als Blue Cat en Ulalie: voor zo’n lange reis één kat per reismand voor hun rust en comfort.

Op Marktplaats vind je tweedehands reismanden die niet zo duur zijn.

Vertaald Frans
    Usibelle
    Usibelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als de katten het goed met elkaar kunnen vinden, kun je ze in dezelfde reismand doen. Stichtingen hebben vaak geen andere keus vanwege een tekort aan mandjes en vervoersmiddelen.

Een busje huren.

Vertaald Frans
    Ophelierte
    Rapporteren

Hoi allemaal, echt superbedankt voor al jullie reacties!

Jullie hebben gelijk, ik ga inderdaad voor 1 reismand per kat, dat is toch het beste.

Echt heel erg bedankt voor jullie advies! ✌

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Voor zo’n lange rit zou ik ook aanraden om één reismandje per kat te gebruiken. En let vooral goed op als je de mandjes tijdens de rit opendoet – natuurlijk alleen als de auto stilstaat – dat alle ramen echt dicht zijn. Een kat kan namelijk in paniek raken en er in een fractie van een seconde vandoor gaan. Laat je kat nooit loslopen terwijl de auto rijdt; hij kan namelijk onder de pedalen terechtkomen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

5 uur is lang voor een kat, dus ik raad je aan om voor elk een eigen reismandje te nemen. Dat is veel praktischer. Als je ze moet vervoeren, zul je merken dat twee mandjes makkelijker te tillen zijn dan één grote die leeg al loodzwaar is, laat staan als ze vol zitten. Ik heb voor elke kat een reismandje in maat 2, die zijn dus al behoorlijk groot, en ik kan je vertellen dat mijn 'gespierde' armpjes het flink voelen als ik er eentje moet dragen.

Vertaald Frans
    Ophelierte
    Rapporteren

Het hangt helemaal af van je reistijd. Is het een kort ritje, dan is het geen probleem. Maar bij een lange reis zou ik echt kiezen voor elk een eigen reismandje, zodat ze wat comfortabeler zitten. Bovendien komt dat altijd wel van pas voor vakanties enzo.

Het is een rit van 5 uur, wat vinden jullie daarvan?

En als ik nou één grote neem voor allebei? Natuurlijk neem ik er dan een die groot genoeg is zodat ze elk hun eigen plekje hebben en ze elkaar niet in de weg zitten, bedoel ik.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het hangt er helemaal vanaf hoe lang je reistijd is. Als het een kort ritje is, is het geen probleem, maar bij een lange reis zou ik voor ieder een eigen bench kiezen zodat ze wat meer op hun gemak zijn. Bovendien kun je die altijd wel weer gebruiken voor vakanties of andere uitjes.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!