Mag je je kat sardines uit blik geven?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Zoals bijna iedereen wel weet, mag je je kat eigenlijk geen sardines uit blik geven.

Ik weet dat dit een beetje een domme vraag is, maar ik stel hem toch maar.

Zou je de sardines kunnen afwassen (met water) en ze dan laten drogen?

Ik hoop dat ik je niet heb laten schrikken met deze stomme vraag.

Sorry hoor!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

41 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

het hangt er helemaal vanaf wat de basiskwaliteit is van de tonijn, de zalm, de sardientjes of wat je maar wilt....

een slechte sardine is niet goed om te geven, maar een uitstekende sardine....(of een uitstekende tonijn...;-)....is juist prima om te geven....(afhankelijk van de antibiotica, hormonen en het vismeel dat die vissen tijdens hun leven te eten hebben gekregen)

visvlees (uit zout water) is het minst zoute dierlijke vlees dat er is.....daarom wordt er vaak zout aan natvoer met vis toegevoegd (puur natuur is het niet zout genoeg), ook om het lekkerder te maken en voor de houdbaarheid...

het meest schadelijke in blikjes zijn de sauzen die bij de vis zitten....net als bij mensen...en de chemische conserveermiddelen als die erin zitten.....

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bliktonijn hoef je alleen maar even af te spoelen (tip van mijn dierenarts).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

http://www.coradrive.fr/ermont/tous-les-rayons/epicerie-salee/conserves-de-poissons/sardines/article/62017/petit-navire-filets-de-sardines-nature-70g.html

Dit was het

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, bedankt allemaal voor jullie waardevolle adviezen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als de sardientjes naturel zijn (zonder extra toevoegingen zoals citroen, tomaat of iets anders) en je ze af en toe als een extraatje geeft, is dat geen enkel probleem.

Zelf leg ik de sardientjes trouwens eerst even op wat keukenpapier, zodat er niet te veel olie aan zit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Laatst heb ik gestoomde sardines zonder olie gekocht. Ik vond het zelf niks, maar de viervoeters waren er dol op!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja hoor, je kunt je kat gerust af en toe sardientjes uit blik geven. Je moet alleen wel even opletten, want sommige huismerken bevatten erg veel olie.

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 41

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!