Mag je je kat sardines uit blik geven?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
het hangt er helemaal vanaf wat de basiskwaliteit is van de tonijn, de zalm, de sardientjes of wat je maar wilt....
een slechte sardine is niet goed om te geven, maar een uitstekende sardine....(of een uitstekende tonijn...;-)....is juist prima om te geven....(afhankelijk van de antibiotica, hormonen en het vismeel dat die vissen tijdens hun leven te eten hebben gekregen)
visvlees (uit zout water) is het minst zoute dierlijke vlees dat er is.....daarom wordt er vaak zout aan natvoer met vis toegevoegd (puur natuur is het niet zout genoeg), ook om het lekkerder te maken en voor de houdbaarheid...
het meest schadelijke in blikjes zijn de sauzen die bij de vis zitten....net als bij mensen...en de chemische conserveermiddelen als die erin zitten.....
Bliktonijn hoef je alleen maar even af te spoelen (tip van mijn dierenarts).
Oké bedankt sevv
Bedankt voor je link ange
Fijne avond
http://www.coradrive.fr/ermont/tous-les-rayons/epicerie-salee/conserves-de-poissons/sardines/article/62017/petit-navire-filets-de-sardines-nature-70g.html
Dit was het
Oké, bedankt allemaal voor jullie waardevolle adviezen.
Als de sardientjes naturel zijn (zonder extra toevoegingen zoals citroen, tomaat of iets anders) en je ze af en toe als een extraatje geeft, is dat geen enkel probleem.
Zelf leg ik de sardientjes trouwens eerst even op wat keukenpapier, zodat er niet te veel olie aan zit.
Is het niet te vies???
Laatst heb ik gestoomde sardines zonder olie gekocht. Ik vond het zelf niks, maar de viervoeters waren er dol op!
Ja hoor, je kunt je kat gerust af en toe sardientjes uit blik geven. Je moet alleen wel even opletten, want sommige huismerken bevatten erg veel olie.