Laten overgeven met zout water?

Schtroumphy
Schtroumphy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Even een vraagje. Ik lette heel even niet op en mijn kleine monster heeft vanochtend het elastiekje van een mondkapje ingeslikt. Omdat ik weet hoe gevaarlijk zo'n vreemd voorwerp kan zijn, heb ik meteen de spoeddienst van de dierenarts gebeld. Zij vertelde me aan de telefoon dat ik 2 eetlepels zout in een glas water moest mengen en hem daar een beetje van moest geven om te proberen hem te laten braken. Ik heb een spuitje van 3 ml en ze zei dat ik hem er minstens twee moest geven, dus dat heb ik gedaan. Geen resultaat en hij moest niet overgeven. Dus heb ik weer gebeld en het monstertje naar de praktijk gebracht, waar hij ongeveer 2 uur is gebleven. Na die 2 uur vertelde ze ons dat het haar ook niet lukte om hem te laten braken.

Nu komt mijn vraag: eenmaal thuis ben ik op internet gaan zoeken en daar zag ik dat je juist moet vermijden om zout water te geven. Bij een bepaalde dosis is er namelijk een risico op bijvoorbeeld hersenoedeem...

Ik geef toe dat ik bang ben dat ik met dat zoute water meer kwaad dan goed heb gedaan.

Heeft iemand hier een mening over? Was dit een goed idee of had ik beter niets kunnen doen, of iets anders om hem te laten overgeven?

Bedankt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een foto van de kots! Een foto van de kots!

Nou ja, het was dus gewoon in de maag gebleven... Maar het was een stuk filmischer geweest om een drol ontleed te zien worden met een mondkapje op, driedubbele handschoenen aan en een teiltje ernaast om in te kotsen (de kots van de ontleder zelf, zeg maar).

Vertaald Frans
    Schtroumphy
    Rapporteren

😁 😁

Ik geef toe, qua spanning is het nog niet echt best, het is nog niet helemaal klaar om door Netflix verfilmd te worden. :)

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Natuurlijk ben ik super blij dat het goed gaat met de kat en dat dat elastiekje er weer uit is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje teleurgesteld ben... Ik zag al een 72-uurs drollendagboek voor me, zo van:

-BEGIN-

"dag 1 / 10:32 : de patiënt maakt het uitstekend, hij heeft z'n 3e drolletje geproduceerd sinds 00:00 uur, maar nog steeds geen elastiekje...

dag 1 / 10:46 : ik vind nog een drolletje, nog op temperatuur, ik denk dat deze van vóór die van 10:32 is. Mijn vrouw had de wacht van 9 tot 10, maar ik laat haar lekker slapen en neem het 'lijfsonderzoek' van de drol wel op me / Geen elastiekje en een zeer betreurenswaardige wateronderbreking...

dag 1 / 11:13 : mijn vrouw wordt wakker..... Enz."

-EINDE-

Helaas heeft je kat totaal geen gevoel voor drama, hij heeft de boel zelf al gespoild, echt jammer. We vroegen niet eens per se om een eng melodrama, maar gewoon nog één dagje extra voordat hij het hoge woord eruit gooide... of nou ja, dat elastiekje dan...

GELD TERUG!!

😂😂 lol, het is veel beter dat het er langs die kant uitkomt, want voor zover ik weet is het probleem dat het er aan de andere kant niet altijd uitkomt en dat is een stuk minder grappig!

(al had hij best even tot twaalf uur kunnen wachten...😡)

Vertaald Frans
    Schtroumphy
    Rapporteren

Grote paniek vanochtend om 8:00 uur! Ik werd met een schok wakker gemaakt door mijn vrouw omdat het kleine monstertje had overgegeven. Ik sprong meteen overeind, even een kusje voor mijn pluizenbol, ik ga het opruimen en zie daar het elastiekje tussen de brokjes liggen!

Sorry, uiteindelijk is het elastiekje er niet aan de verwachte kant uitgekomen. 😁

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes. ^^

Vertaald Frans
    Schtroumphy
    Rapporteren

Hij heeft net weer gepoept, geen elastiekje te bekennen. En hij heeft ook net weer gegeten. ^^

Ik wil wel even vermelden dat zijn ontlasting er nog helemaal normaal uitziet, zoals altijd, en ook nog met dezelfde frequentie als anders.

(Het voelt echt alsof ik een poepdagboek aan het bijhouden ben) 😁

Vertaald Frans
    Schtroumphy
    Rapporteren

Hoi,

Hij heeft vanochtend gepoept, maar ik heb het elastiekje niet gevonden. Misschien heb ik het over het hoofd gezien, ook al heb ik echt goed gezocht. Hij barst trouwens van de energie en is de hele dag aan het spelen geweest. Hij eet ook goed, zelfs heel goed (hij vindt de brokjes die de dierenarts ons gaf om het elastiekje makkelijker uit te poepen erg lekker) en zoals gewoonlijk is hij weer lekker ondeugend. :)

Ik blijf hem goed in de gaten houden. Trouwens, als ik het elastiekje niet terugvind, hoe lang moet ik hem dan blijven observeren? De dierenarts zei vooral de eerste 72 uur, maar ik kan me voorstellen dat het ook langer kan duren?

Bedankt dat je even vraagt hoe het met hem gaat, echt superaardig! :)

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jaaa, graag een foto van de drol met het draadje dat eruit steekt, please!

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En?

Heeft-ie al gepoept?

Ik denk dat je het al wel weet, maar als je een draadje ziet uitsteken, moet je er echt niet aan trekken. Laat het er gewoon vanzelf uitkomen!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!