Hoi,
Even een vraagje. Ik lette heel even niet op en mijn kleine monster heeft vanochtend het elastiekje van een mondkapje ingeslikt. Omdat ik weet hoe gevaarlijk zo'n vreemd voorwerp kan zijn, heb ik meteen de spoeddienst van de dierenarts gebeld. Zij vertelde me aan de telefoon dat ik 2 eetlepels zout in een glas water moest mengen en hem daar een beetje van moest geven om te proberen hem te laten braken. Ik heb een spuitje van 3 ml en ze zei dat ik hem er minstens twee moest geven, dus dat heb ik gedaan. Geen resultaat en hij moest niet overgeven. Dus heb ik weer gebeld en het monstertje naar de praktijk gebracht, waar hij ongeveer 2 uur is gebleven. Na die 2 uur vertelde ze ons dat het haar ook niet lukte om hem te laten braken.
Nu komt mijn vraag: eenmaal thuis ben ik op internet gaan zoeken en daar zag ik dat je juist moet vermijden om zout water te geven. Bij een bepaalde dosis is er namelijk een risico op bijvoorbeeld hersenoedeem...
Ik geef toe dat ik bang ben dat ik met dat zoute water meer kwaad dan goed heb gedaan.
Heeft iemand hier een mening over? Was dit een goed idee of had ik beter niets kunnen doen, of iets anders om hem te laten overgeven?
Bedankt.