Koelmat voor katten

Lecombatdeloouka
Lecombatdeloouka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal. Wij hebben vier katten. Om ze deze zomer wat verkoeling te geven, dacht ik aan zo'n koelmat die je meestal voor honden koopt. Maar ik ben bang dat ze de hele mat kapot krabben.

Hebben jullie dit al eens geprobeerd? Wat doen jullie om je katten koel te houden? We hebben twee langharige katten en die krijgen het natuurlijk weer erg warm. Alleen vers water is denk ik niet genoeg.

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb alleen maar langharige katten en geen enkel probleem met de hitte. Katten zijn dol op warmte, ik moet ze zelfs naar binnen halen als het te heet wordt. Ik zet de airco aan als de ramen dicht zijn, of de ventilatoren als ze openstaan. Die zet ik dan hoog, zodat de lucht circuleert zonder dat het direct op ze gericht is. Overdag doe ik ook ijsblokjes in de drinkfonteinen en waterbakjes, maar ik vrees dat die koelmatten puur een marketingproduct zijn waar je niet veel aan hebt.

Die van mij zoeken zelfs tijdens een hittegolf de tapijten op...

Vertaald Frans
    Yume
    Yume Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb er vorig jaar zelf twee verschillende soorten gekocht, maar ze zijn allebei van stof, dus mijn kat sloopt ze niet. De eerste is wat aan de dikke kant, ze gaat er niet op liggen en volgens mij werkt het voor geen meter. De andere is van een lichtere stof met een soort honingraatstructuur, die gebruikt ze af en toe. Je voelt wel wat koelte, maar dat houdt niet lang aan. Ik weet niet zeker of het echt veel verkoeling geeft, maar het is in ieder geval minder warm dan haar mandje of haar dekentjes.

Vertaald Frans
    Lecombatdeloouka
    Lecombatdeloouka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie, die handdoek is een goed idee. Ik heb ook aan een ventilator gedacht, maar ik ben bang dat het schadelijk is. Zelfs voor ons mensen is het al niet echt fijn, dus ik weet het niet zo goed. Onze katten krabben graag om hun territorium te markeren, dus ik denk dat ze eraan gaan krabben.

Vertaald Frans
    M
    Mahaât Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Nog niet geprobeerd, maar ik vind het een topidee!

Tijdens die echt hete dagen maak ik een badhanddoek nat met koud water (hij moet echt kletsnat zijn) en die leg ik dan voor ze op de grond. Ik ververs het water van de drinkfontein elke dag zodat het lekker koel blijft en soms doe ik er een of twee ijsblokjes in (vooral voor de lol, omdat ze ermee spelen). Meestal gaan ze ook wel ergens in de buurt van een ventilator liggen.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!