Kleine korstjes in de nek en bij de oren

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Voordat ik een afspraak maak bij de dierenarts, wilde ik even jullie mening horen.

Ik merkte net dat mijn kat kleine korstjes op zijn huid heeft, ze zijn echt heel klein, zo'n 2 of 3 mm.

Het zit vooral in de nek (rond de halsband, die ik er trouwens voor nu even heb afgehaald) en een beetje op de kop bij de aanzet van de oren. Ik heb er ook eentje wat lager gevonden, tussen de schouderbladen.

Hij krabt zich een heel klein beetje, maar het lijkt hem niet echt te storen.

Kleine korstjes in de nek en bij de oren

Alvast bedankt.

Fijn weekend.

Nico.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Oké, dan ga ik wel naar de dierenarts.

Zal ik niet nog even afwachten of het vanzelf weer overgaat?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het kan van alles zijn: een allergie (voor de halsband, voor zijn voer - dat kan ineens gebeuren), een uitwendige parasiet zoals een vlo of iets anders, of stress als er iets bij je thuis is veranderd en dus in zijn wereldje...

Ga met hem naar de dierenarts, hij is de enige die de reden kan vinden en dus ook de behandeling.

En omdat we altijd graag wat bijleren: laat je ons weten wat hij heeft gezegd?

Vertaald Frans
  • 22 reacties van 22

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!