Kleine korstjes in de nek en bij de oren

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Voordat ik een afspraak maak bij de dierenarts, wilde ik even jullie mening horen.

Ik merkte net dat mijn kat kleine korstjes op zijn huid heeft, ze zijn echt heel klein, zo'n 2 of 3 mm.

Het zit vooral in de nek (rond de halsband, die ik er trouwens voor nu even heb afgehaald) en een beetje op de kop bij de aanzet van de oren. Ik heb er ook eentje wat lager gevonden, tussen de schouderbladen.

Hij krabt zich een heel klein beetje, maar het lijkt hem niet echt te storen.

Kleine korstjes in de nek en bij de oren

Alvast bedankt.

Fijn weekend.

Nico.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

BEDANKT KOLBEK BEDANKT !!!=)

Vaccineren heeft totaal geen nut, behalve voor de mensen die de vaccins verkopen... nogmaals bedankt....

P'tite fleur, ik val je echt niet aan, geloof me alsjeblieft, maar de risico's die, zoals je zegt, "zouden kunnen" gebeuren, zijn de angsten die ze ons aanpraten om ons juist onze dieren te laten vaccineren... het is... als het al geen leugen is, dan is het in ieder geval marketing...

dat is hoe een product altijd wordt verkocht, het moet ergens tegen "vechten".... zelfs als de dreiging niet echt is.... een beetje zoals terrorisme... lol....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ontworming en Advantage vlooienmiddel van de dierenarts, echt doen hoor!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Pas op... vlooien kunnen kattenziekte overbrengen... wat dodelijk is voor een niet-gevaccineerde kat...

en je kunt een hoop troep mee naar binnen nemen onder je schoenen... maar goed, dat is mijn mening...

ook geen ontwormingsmiddel!!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee... Heb altijd al katten gehad, al sinds ik klein was bij m'n ouders thuis, en nee hoor, nooit laten inenten. De katten werden eigenlijk altijd wel 17 of 18 jaar oud en bleven hartstikke fit...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maar die Kolbek-vaccins, laat je die niet zetten?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou nee hoor, de kleine heeft nooit wat gehad... Hij is niet meer bij de dierenarts geweest sinds hij daar was voor de sterilisatie... Hij is tenslotte pas 4 jaar...

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Al drie jaar... heeft je kat geen dierenarts meer gezien!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt, ik had sowieso al drie jaar geen check-up meer gedaan...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

en bedankt voor de foto, dat helpt enorm om het even wat beter te "zien"...

Gezien de plekken waar je kat last heeft, denk ik aan een vlooienallergie (allergie voor vlooienspeeksel)...

De vlo spuit een soort verdovingsmiddel in om niet te snel ontdekt te worden wanneer hij bijt om zich te voeden, en veel van onze dieren ontwikkelen daar een vervelende reactie op...

Natuurlijk moet dit gecheckt worden, want er zijn zoals al gezegd veel te veel mogelijkheden...;-)...(stress, voedselallergie, omgevingsallergie, etc.), maar vaak zien allergieën er anders uit dan op jouw foto... en dit zit juist op plekken waar de kat niet makkelijk kan bijten of krabben om vlooien weg te halen.... wordt vervolgd..

Het ziet er op zich niet heel ernstig uit... wat het ook mag zijn...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoe dan ook kom je voor maandag waarschijnlijk toch niet bij de dierenarts terecht. Ze hebben het op zaterdag vaak erg druk en omdat het bij jouw kleintje geen spoedgeval is, betwijfel ik of ze een plekje voor je hebben. Je zult het dus sowieso tot maandag moeten aankijken.

Wat me wel verbaast en me doet denken dat het niet uit zichzelf weggaat, is dat het op meerdere plekken zit. Een van die van mij had laatst een korstje op de slaap; dat heb ik behandeld met Betadine en toen trok het weg, maar dat was maar op één plekje en ik denk dat ze een krab heeft gehad (ik heb momenteel opvangkittens). Maar bij jouw maatje lijkt het me toch een ander verhaal.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 22

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!