Kleine korstjes in de nek en bij de oren
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi allemaal,
Katten kunnen om allerlei redenen korstjes in hun nek of op hun kop krijgen.
Het kunnen kleine wondjes zijn door een gevecht met een andere kat, of ze kunnen door de kat zelf zijn veroorzaakt door het krabben.
Als je merkt dat je kat veel krabt, kan hij last hebben van vlooien (denk eraan om je kat regelmatig te behandelen met een anti-parasitair middel). Vlooien kunnen namelijk ook de oorzaak zijn van korstjes in de nek (en soms op de rug), omdat ze miliaire dermatitis kunnen veroorzaken. Korstjes door een vlooienallergie kunnen nog een hele tijd blijven zitten, zelfs als de vlooien allang weg zijn.
Zie je grotere, ronde plekjes? Dan kan het gaan om ringworm. Wees daar voorzichtig mee, want deze schimmel is ook besmettelijk voor mensen.
Aarzel in elk geval niet om even langs je dierenarts te gaan voor een goede diagnose en de juiste behandeling.
Fijne dag nog,
Chloé
Het ziet eruit alsof ze zich heeft gestoten. Houd het gewoon even in de gaten, want dat geneest vanzelf wel. Je kunt het eventueel ontsmetten met Betadine, maar dat is niet echt nodig.
Dat is een abces. Maar dat eerste was precies hetzelfde als bij mijn konijn: het Ehlers-Danlos syndroom. Een tekort aan collageen.
Goedenavond, ik heb net dit ontdekt in de nek van mijn kat. We wonen in een appartement, dus ze komt niet buiten. Ik heb haar wel eens mee naar buiten genomen toen ze nog klein was, maar nooit langer dan een uurtje. Ze is nog geen jaar oud, speelt veel en bezeert zich vaak, maar dit ziet er echt anders uit. Weet iemand misschien wat ze heeft? Bedankt.
Bedankt voor de updates Kolbek :)
Het is dus miliaire dermatitis, ofwel door vlooien ofwel door het voer.
Een klein prikje en 8 dagen lang een tabletje :)
Fijne avond.
+1 Ange en Euqi.
Nutronaute, je praat echt onzin!
Een ongevaccineerde kat loopt het risico om allerlei ziektes op te lopen.
En nee, dat is niet om vaccins te verkopen.
Vaccineren is beschermen.
Nutronaute ten voeten uit, zoals gewoonlijk weer totale onzin!
En wat heeft terrorisme hier in vredesnaam mee te maken......
Een van de poezen die ik in de opvang had, kwam binnen met niesziekte die een paar dagen na haar komst de kop opstak, en ze heeft een van mijn eigen schatjes aangestoken. Die was gelukkig gevaccineerd, waardoor ik het verschil goed kon zien: die arme poes was er echt heel slecht aan toe, hoge koorts, etterende oogjes, niezen, een super moeilijke ademhaling die bijna op reutelen leek, en dat allemaal bijna 10 dagen lang ondanks een langwerkende antibioticaprik. En mijn eigen boefje had bijna nergens last van, alleen een klein beetje aan de oogjes, een paar niesjes en een lichte verhoging.
Dus, zijn vaccinaties nutteloos?
Ik snap best dat je je kunt vergissen, maar als je gevaarlijke adviezen gaat geven, dan is het echt een dikke NEE !!!!!!
2 van mijn 3 katten hebben kattenziekte opgelopen. Het eerste wat mijn dierenarts zei (ze weet dat ze elk jaar worden ingeënt): "Zonder het vaccin waren ze misschien al dood geweest."
Dus, is dat vaccin niet nuttig? :)
Leukemie (FeLV) wordt van kat op kat overgedragen door elkaar simpelweg te besnuffelen of door aan de ontlasting te ruiken – trouwens een dodelijke ziekte – dus, is dat vaccin nuttig of niet?
Niesziekte, een ziekte die heel snel toeslaat en verergert, met ernstige complicaties als gevolg als je kat niet is voorbereid om tegen die virussen te vechten. Dus, nuttig of niet?
Dat is hetzelfde als moeders adviseren om hun baby niet te laten inenten... Echt goed bezig... Bravo...