Hoi,
Ik heb een gesteriliseerde poes van 7 jaar (Bastet). Twee weken geleden ontdekte ik een klein bultje onder de huid, vlakbij de aanzet van haar staart. Het doet haar geen pijn. Ik heb de dierenarts gebeld en toen ik daar was, vertelde ze me dat het niet al te ernstig was. Ze heeft geprobeerd een punctie te doen, maar ze zei dat het bultje daarvoor te klein is.
Ik heb haar gedrag beschreven: ze komt veel buiten, ik woon op het platteland en ze heeft veel ruimte om rond te struinen. Ik heb nog een tweede poes (Nanoute) en de twee kunnen het echt niet met elkaar vinden; ze vechten vaak. Bastet heeft nog steeds een goede eetlust en ik zie geen gedragsveranderingen.
De dierenarts heeft haar een injectie gegeven met een langwerkende ontstekingsremmer (voor 3 dagen) en gaf me een zalfje mee om elke dag te smeren: Cortanmycétine (een zalf met antibiotica en corticosteroïden). Ik moest natuurlijk de ontwikkeling goed in de gaten houden. Maar op de vierde dag moest ik stoppen met die zalf, omdat ze telkens de plek aflikte waar ik het gesmeerd had.
Twee dagen geleden (vrijdag) ben ik teruggegaan naar de dierenarts: het bultje was niet gegroeid en volgens haar was het zelfs een klein beetje geslonken. Ze raadt nu aan om haar te opereren om het te laten verwijderen. Ik ga sowieso nog even naar een andere dierenarts voor een second opinion.
Kortom, ik zit nu al ongeveer twee weken flink in de stress 😔
Bedankt.