Kittens gedood bij de geboorte

N
Nessircha Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik vraag jullie om hulp nadat ik tevergeefs heb geprobeerd contact op te nemen met de dierenbescherming in mijn regio.

Mijn buren (die ook mijn huurbaas zijn) hebben een niet-gesteriliseerde poes. Natuurlijk krijgt ze kittens. Ik dacht dat ze een nieuw plekje voor ze vonden, maar dat is dus niet zo. Ze vertelden me vanmorgen dat ze de kittens meestal direct na de geboorte doden.

Toen ik over sterilisatie begon, kreeg ik alleen een ongeïnteresseerd schouderophalen.

Je moet weten dat het vrij oude mensen zijn en oud-boeren (echt van de oude stempel). Voor hen horen katten buiten, moeten ze muizen vangen en komen ze nooit bij een dierenarts.

Mijn hart breekt als ik bedenk wat al die kittens te wachten staat.

Wat kan ik doen? Kan de dierenbescherming hierheen komen? Kun je ze dwingen om haar te laten steriliseren? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Valerie51
    Valerie51 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb kittens van een paar dagen oud naar de dierenarts gebracht. Hij vertelde me dat hij ze naar een asiel zou brengen, maar hij heeft ze laten inslapen. Ik ben echt in shock, ik had ze zelf moeten houden. 

Pas alsjeblieft op en laat je katten nooit zomaar achter bij de dierenarts. 

Vertaald Frans
    Valerie51
    Valerie51 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb kittens van een paar dagen oud naar de dierenarts gebracht. Hij vertelde me dat hij ze naar een asiel zou brengen, maar hij heeft ze laten inslapen. Ik ben echt in shock, ik had ze zelf moeten houden. 

Pas alsjeblieft op en laat je katten nooit zomaar achter bij de dierenarts. 

Vertaald Frans
    Werewolf1
    Werewolf1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het wordt waarschijnlijk best lastig om op dit moment bij een asiel aan te kloppen...

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

RE

Ik heb nog een ander idee, dat de nestjes wat kan afremmen (in afwachting van iets beters): stel ze voor om slechts één kitten bij de moeder te laten.

Over het algemeen kun je het beste de grootste van de katers houden.

Je zult ze dan wel direct bij de geboorte moeten leren onderscheiden.💨

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ga proberen ze voorlopig nog te overtuigen. En als dat niet lukt, kijk ik wel naar de meer drastische oplossing om zelf het heft in handen te nemen.

Goedenavond

Je kunt proberen voor te stellen om haar de pil te geven, dat heb ik ook gedaan bij een buurman (alweer eentje) waar ik nu woon. Ik weet dat het niet echt wordt aangeraden en het is nogal een gedoe: als je begint moet je zeker weten dat de poes niet al drachtig is, vervolgens mag je de volgende data niet missen en moet je ervoor zorgen dat het beestje de pil ook echt goed inneemt...

Maar nestje na nestje krijgen is natuurlijk ook niet goed.

En zo koop je wat tijd om ze te overtuigen.

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ze voorlopig nog even probeer te overtuigen. En als dat niet lukt, kijk ik wel naar de radicalere oplossing om zelf het heft in handen te nemen.
    Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Hoi

Ik ben het eerder eens met Michèle dan met Trifouillette.

Aan de ene kant is dit niet echt het moment om reddingsoperaties te starten voor nestjes kittens van 1 dag oud, terwijl de Dierenbescherming geen gebrek heeft aan grotere kittens en katten die op een gezin wachten,

en aan de andere kant ga je je buren toch niet aanklagen? Gezien hun profiel begrijpen ze niet eens waar je het over hebt... ze denken vast dat je gek bent.😯

Omdat ik op het platteland woon, ken ik het onderwerp goed, aangezien ik oorspronkelijk uit de regio Parijs kom. Die poes die weer op de boerderij opduikt met een paar kittens van 2 maanden oud, ik ken het en ik heb er al heel wat herplaatst.

Maar ze direct na de geboorte afmaken is het minste kwaad, het is hun manier om het aantal geboortes te beperken. Dat is beter dan ze doodslaan, hun nek omdraaien of ze in het vuur gooien als ze al veel groter zijn (ja, echt waar).

Ik heb het zelf twee keer op mijn eigen manier gedaan, pijnloos en met volledige inzet (de poes is daarna gesteriliseerd).

Daarnaast zijn de kosten hoog voor 'boeren' die altijd 'buitenkatten voor de muizen' hebben en hun 'centen' liever ergens anders aan uitgeven.

Over 50 jaar zal deze mentaliteit wel veranderd zijn, mits de pandemie de wereldeconomie niet laat instorten.

Liza

PS Een paar jaar geleden kwam de kater van de buren steeds tegen mijn deur plassen. Ik heb hem op een dag in een reismandje gezet en hup, naar de dierenarts. Ze zijn er nooit achter gekomen.😁 Daarna werd hij echt prachtig (een rood-witte).

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Nee, dat kan niet tegen je worden gebruikt als de kat niet getatoeëerd of gechipt is. Geen enkel risico.

Bedankt voor wat je voor deze arme poes gaat doen. Het is een trauma voor haar om haar kittens te zien verdwijnen, nog afgezien van de problemen met haar melkklieren. Niet-gesteriliseerde poezen krijgen vaak melkklierkanker, wat erg pijnlijk en fataal is.

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Inderdaad te laat... Ze waren al dood toen dat oudere vrouwtje me er vanochtend over vertelde.

Op dit moment kun je de Dierenbescherming alleen via de website bereiken, niet echt handig.

Maar ik kan proberen iets te doen voor de volgende keer. Ik weet zeker dat als ik even met ze praat, ze wel van gedachten veranderen over sterilisatie (ja, ik ben een rasoptimist).

En anders, als ik haar laat steriliseren zonder hun toestemming, kan dat dan niet tegen me gaan werken?

Vertaald Frans
    M
    Michèledubleau Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Aangezien deze kat overduidelijk niet gechipt is, kun je hem prima op eigen kosten laten steriliseren als je daar de middelen voor hebt, of je kunt hulp vragen aan een stichting.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!