Kitten zit vast, hulp gezocht!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een wild katje geadopteerd. Mijn vriend heeft hem met een vangkooi gevangen en mee naar huis genomen. We hebben hem in een ingerichte kamer in onze kelder gezet, maar toen mijn vriend hem eten wilde geven, schrok hij en is hij door een gat voor de doucheleidingen geglipt. Hij zit nu onder de douchebak en is van daaruit achter de gipsplaat gekropen...

Omdat we vanochtend zagen dat hij er nog steeds niet uit was gekomen en zijn bakje niet had aangeraakt, heeft mijn vriend een stuk van de gipsplaat weggehaald. Er zit ruim twintig centimeter tussen de gipsplaat en de muur, dus dat is in ieder geval iets; hij zit gelukkig niet klem. Maar we weten echt niet hoe we hem daar weg moeten krijgen en vooral hoe hij aan ons kan wennen...

Alvast bedankt voor jullie ideeën!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Als je denkt dat er geen gevaar is en dat hij zich gewoon verstopt heeft zoals hij dat ook onder een bank of bed zou doen, laat hem er dan gewoon zelf uitkomen. Zet wel altijd wat voer en water bij de ingang van het gat neer, en ook een kattenbak.

Het kan inderdaad echt een tijdje duren voordat hij gewend is.

Maar als het risico bestaat dat hij klem komt te zitten of zich bezeert, dan is de brandweer de enige oplossing.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat je hem gewoon met rust moet laten, hij komt er vanzelf wel uit. Lok hem maar met wat tonijn - Het probleem is dat hij er waarschijnlijk meteen weer in kruipt als hij er eenmaal uit is. Zit hij in een kamer? -

Het wennen kan lang duren, dus je zult geduld moeten hebben -

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!