Nou, uiteindelijk hebben we vrijdagavond een deel van de tussenwand gesloopt, we hadden geen andere keus. We konden niet niks blijven doen, want volgens ons kwam hij er niet uit (het voer dat we neerzetten werd niet minder...). We hebben twee uur lang gezocht naar waar hij kon zitten of waar hij langs kon zijn gegaan, maar tevergeefs: geen enkel spoor of geluid. We hebben zelfs zijn broertje erbij gehaald die wat minder schuw is, maar dat hielp ook niet. Ik dacht niet dat de brandweer hiervoor zou uitrukken en ik zie ook niet in wat zij meer hadden kunnen doen dan wij... Ik denk dat hij ofwel dood is, ofwel dat het hem gelukt is om te ontsnappen, maar ik heb echt geen idee hoe dan :(
Jawel hoor, dierenredding wordt wel degelijk door de brandweer gedaan. Dat hoort bij hun taken en ze kunnen veel meer doen dan wij als gewone mensen. Je moet wel het verschil weten tussen een kat redden die echt in gevaar is en een kat die in een boom is geklommen... Als een kat zelf in een boom is geklommen, kan hij er ook zelf weer uit, daar hoef je de brandweer niet voor te bellen. Maar een kat die vastzit tussen twee muren? Jazeker, daar komen ze wel voor in actie. Bel in dat soort gevallen gewoon verschillende brandweerkazernes... Als de eerste kazerne je afscheept met een praatje dat het niet onder hun verantwoordelijkheid valt, weet dan dat dat wel zo is. Een dier in nood wordt door de brandweer gered :)
+ Daarbij: probeer niet om van een wild dier een huisdier te maken, dat is totaal onlogisch. Er zijn genoeg instanties waar je een kat kunt krijgen. Als je niet wilt betalen, hoef je echt geen zwerfkat in huis te nemen; er zijn genoeg mensen die er juist graag gratis vanaf willen. Marktplaats, groepen voor 'gratis af te halen' en dat soort sites zijn daar speciaal voor bedoeld.
++ Als je een dier wilt, moet je ervoor zorgen dat het zich goed voelt. Je zou je baby toch ook niet in een garage of een kelder zetten? Bij een dier is dat precies hetzelfde :)
+++ Adopteer, koop niet :)😻