Kitten weigert de fles

Irlande
Irlande Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een kitten gevonden dat pas een week oud is en hij weigert de fles. Hoe kan ik hem voeden? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • E
    Etoile polaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Waar heb je hem gevonden en onder welke omstandigheden? Was hij alleen? Waren er andere kittens bij hem die het niet hebben overleefd? Weet je of hij al lang aan zijn lot was overgelaten?

Het zou kunnen dat hij getraumatiseerd is door het feit dat hij is achtergelaten, wat zou verklaren waarom hij weigert te eten.

Kittens die met de fles worden gevoed hebben altijd veel tijd nodig om te begrijpen hoe ze moeten drinken. Het kan een hele dag duren voordat ze doorhebben dat wat je in hun bekje stopt hun eten is...

Je moet echt volhouden: doe voorzichtig zijn bekje open, schuif de speen erin (let op dat deze klein genoeg is, want als hij te groot is, wil het kitten hem niet) en knijp zachtjes in de speen om de melk in zijn bekje te laten lopen. Het gaat overal lekken en hij zal helemaal onder de melk zitten, maar door te blijven proberen zal hij begrijpen dat het eten is (ik ben zelf wel drie uur bezig geweest om het ze te laten snappen en daarna kon ik de hele boel schoonmaken x) ).

Zorg er ook voor dat je kitten op een rustige en warme plek ligt (ongeveer 38°C, dat is de warmte die de moeder afgeeft) en ook dat de melk niet te warm is (dat kan diarree veroorzaken) en niet te koud (daar kan hij aan doodgaan).

Als het na een uur of tien echt niet lukt om hem te laten drinken, breng hem dan direct naar de dierenarts. Die zal een manier vinden om hem te voeden, want anders loopt hij gevaar (een kitten drinkt elke 2 tot 3 uur, dus het is gevaarlijk om hem te lang zonder voeding te laten, vooral als hij nog zo klein is).

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen... Laat je ons weten hoe het gaat?

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!