Hoi,
Ik zit echt met mijn handen in het haar. Om de situatie even uit te leggen: vier maanden geleden heb ik een kitten in mijn tuin gevonden die ik heb opgevangen; hij was toen pas 10 dagen oud.
Sindsdien heeft hij veel last van zijn anus gehad (dunne poep waardoor de huid rond zijn anus flink beschadigd is geraakt, zware verstopping...). Ik moest zijn anus regelmatig schoonmaken en hij pikt dat nu echt niet meer.
Dit duurt nu al meer dan 4 maanden en het arme beestje houdt zijn behoeften op omdat hij bang is om te poepen. En als hij dan moet, gaat hij niet naar de kattenbak; hij blijft gewoon staan, perst een beetje en loopt dan weer weg met een openstaande anus terwijl de drol al klaar hangt om eruit te komen. Hij schuurt ook met zijn kont over de vloer... Hij is natuurlijk gewoon ontwormd. Het probleem is dat hij overal poep achterlaat, en als we hem schoon willen maken, miauwt hij natuurlijk heel hard. Omdat we niet thuis zijn als we aan het werk zijn, loopt hij soms urenlang rond met die poep aan zijn kont en een openstaande anus als hij heeft geprobeerd te gaan.
Mijn man trekt het niet meer omdat we overal in huis poep hebben liggen, terwijl hij wel gewoon op de bak plast. Ik begrijp niet waarom het hem niet lukt om in één keer goed te poepen. Ik heb echt alles geprobeerd: ander voer, een andere kattenbak, bleekmiddel, kattenkruid... enz. Niets helpt.
Ik klop bij jullie aan als laatste redmiddel, want ik weet het echt niet meer. Mijn man wil hem niet meer in huis hebben en ik ben al bij meerdere dierenartsen geweest die me niet konden helpen.