Kitten oogzalf

R
Rymmanel Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond

Mijn kitten heeft last van oogjes die lopen.

De dierenarts heeft haar een oogzalf voorgeschreven die ik één keer per dag moet aanbrengen.

Maar zodra ik de zalf bij haar opdoe, kruipt ze meteen in een hoekje om haar ogen schoon te poetsen en zo de zalf weg te likken!

Denken jullie dat ik haar moet tegenhouden of maakt het niet uit en werkt de zalf alsnog wel?

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Mimie22410 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn dierenarts heeft Fradexam voorgeschreven voor mijn kat, maar hij werkt totaal niet mee. Daardoor is er wat zalf naast zijn oog terechtgekomen en nu likt hij het op. Het is een zalf voor een oogontsteking (conjunctivitis). Is het erg als mijn kat de zalf oplikkt? Bedankt voor jullie antwoord!

Vertaald Frans
    R
    Rapporteren

Ik ben niet agressief, maar als er wordt gesuggereerd dat iemand liegt, is het logisch dat je dat niet met een glimlach opvat. Toch bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren, fijne avond.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

RE-

Ik vind je wel erg agressief overkomen, we proberen je alleen maar te helpen. Dierenartsen schrijven inderdaad vaak medicijnen voor die eigenlijk voor mensen zijn bedoeld. Wat betreft de verkleuring van de vacht onder de ogen van je kat: dat stopt pas zodra de ogen niet meer tranen. Het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het kan verder geen kwaad.

Vertaald Frans
    R
    Rapporteren

Goedenavond

Dus om even op Lyzzza te reageren, zoals ik hierboven al zei: DE DIERENARTS HEEFT DIT VOORGESCHREVEN!!! Je moet echt ophouden met alles wat mensen zeggen in twijfel te trekken, echt ongelooflijk! En ja, hij heeft een zalf voor mensen voorgeschreven! Ik woon in Algerije en helaas zijn medicijnen voor katten hier niet zo wijdverspreid of verkrijgbaar, dus dierenartsen behandelen dieren meestal met medicijnen voor mensen! Hij is een arts en hij weet echt wel wat hij doet!!

Wat dat vergelen betreft, ja, dat is al een tijdje zo! Hij leefde op straat en ik heb hem iets meer dan een maand geleden in huis genomen! Ik was met hem naar de dierenarts gegaan en die had ademhalingsproblemen vastgesteld. Hij had hem antibiotica-injecties gegeven en zei alleen dat ik de oogjes vaak moest schoonmaken met fysiologisch zout.

Vorige week ben ik naar een andere dierenarts gegaan omdat ik geen verbetering zag. Deze heeft een verkoudheid vastgesteld en heeft antibiotica en een oogzalf voorgeschreven! Ik heb hem nu een maand, dus zijn ogen lopen al een maand + de onbekende tijd dat hij nog op straat leefde.

Vandaar dat vergelen.

Kiri is ongeveer 3 maanden oud.

Voor de inentingen heb ik zaterdag een afspraak! Hij zei dat hij eerst moet herstellen van zijn verkoudheid voordat hij zijn prikjes kan krijgen.

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond

Heeft de dierenarts de kat al gezien? Wat was de diagnose?

Ben je hem niet zelf aan het behandelen zonder dat je precies weet wat hij mankeert?

"Het wordt afgeraden om zelf oogdruppels toe te dienen zonder eerst je dierenarts te raadplegen. Afhankelijk van de oogaandoening waar je dier last van heeft, kan het gebruik van verkeerde oogdruppels de toestand van het oog verergeren en zelfs leiden tot zeer ernstig letsel!

Als je kat last heeft van tranende ogen, is het noodzakelijk om een afspraak te maken bij je dierenarts. Deze zal een volledig oogheelkundig onderzoek bij je dier uitvoeren."

Er zijn genoeg oogcrèmes voor katten, de dierenarts zou je echt geen crème voor mensen hebben meegegeven.

Handige site: https://www.vetovermentonchablis.com/chat-yeux-coulent/

Als de haren onder de ogen geel verkleuren is dat ook niet normaal; dat betekent dat de ogen al veel te lang tranen.

Hoe oud is dit katje?

Laat hem in ieder geval vaccineren tegen kattenziekte en niesziekte.

Vertaald Frans
    R
    Rapporteren
    Hoi! Dat bedoelde ik inderdaad toen ik zei dat ze aan haar ogen likt. Waar ik me vooral zorgen om maak, is dat die zalf geen kattenzalf is maar een zalf voor mensen. Daarom ben ik bang dat het echt giftig voor haar is als ze er zelfs maar een klein beetje van binnenkrijgt. En nu we het er toch over hebben: weten jullie misschien een wondermiddel om de vacht onder de ogen weer wit te krijgen? Ze heeft een witte vacht en door het tranen is het erg vergeeld (water en een fysiologische zoutoplossing helpen helaas niet).
    Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Het is nogal lastig om je eigen ogen te likken... Laten we zeggen dat ze waarschijnlijk met haar pootje over haar ooghoek wrijft en die vervolgens aflikt. Het is de bedoeling dat je de zalf echt ín het oog aanbrengt. Over het algemeen worden dit soort producten uitgebreid getest voordat ze op de markt komen, maar het idee is natuurlijk dat het middel echt in het oog terechtkomt en niet in haar bek.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!