Hoi allemaal,
Gisterochtend, tijdens een zondagse wandeling met mijn man, vonden we een heel klein katje dat zat te huilen langs de kant van de weg.
Nadat we hem hadden gevangen, hebben we hem mee naar huis genomen. Ik heb hem in de wasbak gewassen (hij had vieze pootjes) en toen merkte ik dat hij vlooien had en dat zijn buikje erg opgezet was.
Ik heb hem in de badkamer gezet (omdat ik zelf ook andere katten heb en niet wil dat zij vlooien krijgen), lekker warm in een mandje. De hele dag wilde hij niets eten, dus heb ik de weekendarts gebeld en kon ik gisteravond nog langskomen.
De dierenarts heeft hem onderzocht, gewogen en zijn temperatuur en suikerspiegel gecontroleerd. Daarna kreeg ze hem zover dat hij een beetje a/d-voer (of zoiets) at.
De resultaten: gewicht 704 gram, geschatte leeftijd 6 weken, temperatuur goed, suikerspiegel goed.
Ik heb een ontwormingsmiddel meegekregen dat hij gisteravond rond 19.00 uur heeft gehad, vlak nadat we terugkwamen van de dierenarts.
Daarna heb ik hem weer wat natvoer gegeven en dat at hij goed op; hij is later zelfs uit zichzelf weer van zijn schoteltje gaan eten. Hij heeft gisteren en vanochtend twee keer geplast op de bak.
Maar hij heeft nog steeds niet gepoept (daarom heb ik vanochtend wat paraffineolie door zijn voer gemengd, dat gebruik ik soms ook voor een van mijn andere katten die last heeft van verstopping). Zijn buikje is vanochtend nog steeds dik. Vannacht heb ik op internet zitten zoeken en ik las dat FIP ook een dikke buik kan veroorzaken. De dierenarts zei dat zijn algemene toestand goed is en dat het waarschijnlijk wormen zijn, maar ik flip hem nu wel een beetje sinds ik over FIP heb gelezen...
Hoe lang duurt het volgens jullie voordat de ontworming begint te werken? En voordat zijn buikje minder dik wordt?
Bedankt voor jullie reacties!