Kat van de buren opgesloten op het balkon

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik plaats dit bericht omdat ik echt niet weet wat ik moet doen.

Even wat uitleg: we wonen in een appartement op de 2e verdieping en onze onderburen hebben al een tijdje een kat. Ik zag hem af en toe voor het raam zitten en hij zag er gelukkig uit. Ze lieten hem nooit naar buiten, maar sommige katten vinden dat prima.

Maar nu zit die kat al 2 nachten en 3 dagen op hun balkon, waar we vanuit onze slaapkamer direct zicht op hebben. Hij zit daar opgesloten zonder eten of drinken, geen kattenbak, helemaal niks van hemzelf...

Natuurlijk miauwt hij constant, vooral 's nachts. Het is echt hartverscheurend om hem zo te horen huilen!!

Vandaag hoef ik niet te werken en nadat hij voor de tweede nacht op rij alleen op dat balkon zat, ben ik vanochtend en vanmiddag meteen naar de buren gerend. Ze zijn waarschijnlijk aan het werk. Ik wacht tot vanavond om het nog eens te proberen, maar wat als het ze niks kan schelen!! Moet ik de Dierenbescherming bellen??

Ik heb wat brokjes naar hem toe gegooid, dus hij heeft tenminste iets gegeten, maar ik weet niet hoe ik hem water moet geven. Kortom, ik hoop dat ik gewoon met de buren kan praten en erachter kan komen waarom ze dit doen.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Aah ja.... die 3 dagen had ik even overgeslagen......

Daarom heeft ze bewijzen nodig voordat ze contact opneemt met een instantie, en ze moet dit echt snel doen, vooral omdat ze op vakantie zijn gegaan of misschien wel definitief vertrokken zijn.......

Vertaald Frans
    C
    Civa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

P'titefleur, blijkbaar zit die kat overdag ook opgesloten, ze zetten hem dus niet alleen 's nachts buiten! Zijn de buren eigenlijk wel thuis? Misschien zijn ze wel helemaal vertrokken! En zou aanbellen de situatie voor dit beestje niet juist erger maken? Net als Ange denk ik dat je echt hulp moet inschakelen, zeker omdat hij nu al 3 dagen en 2 nachten niet heeft gegeten of gedronken! Bovendien koelt het 's nachts flink af...

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voordat je ook maar iets doet: maak op verschillende tijdstippen foto's van deze kat, ook 's nachts... en ga daarna pas met ze praten.

Het kan zijn dat het een krolse poes is... en dat ze haar 's nachts buiten zetten.

De Franse Fondation BB heeft ook een juridische dienst: +33 1 45 05 14 60

Ik heb ze al eens ingeschakeld voor een vergelijkbaar geval met een hond.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Er is sowieso geen enkel excuus voor het achterlaten van een kat op een balkon! Bel de Dierenbescherming om te horen wat de te nemen stappen zijn en aarzel vooral niet om de situatie een beetje aan te dikken zodat er sneller actie wordt ondernomen.
    Vertaald Frans
    Coco33150
    Coco33150 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Inderdaad, het beste is om eerst even met je buren te gaan praten... en kijk dan maar even wat voor antwoord ze geven...

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!