Hoi,
Ik plaats dit bericht omdat ik echt niet weet wat ik moet doen.
Even wat uitleg: we wonen in een appartement op de 2e verdieping en onze onderburen hebben al een tijdje een kat. Ik zag hem af en toe voor het raam zitten en hij zag er gelukkig uit. Ze lieten hem nooit naar buiten, maar sommige katten vinden dat prima.
Maar nu zit die kat al 2 nachten en 3 dagen op hun balkon, waar we vanuit onze slaapkamer direct zicht op hebben. Hij zit daar opgesloten zonder eten of drinken, geen kattenbak, helemaal niks van hemzelf...
Natuurlijk miauwt hij constant, vooral 's nachts. Het is echt hartverscheurend om hem zo te horen huilen!!
Vandaag hoef ik niet te werken en nadat hij voor de tweede nacht op rij alleen op dat balkon zat, ben ik vanochtend en vanmiddag meteen naar de buren gerend. Ze zijn waarschijnlijk aan het werk. Ik wacht tot vanavond om het nog eens te proberen, maar wat als het ze niks kan schelen!! Moet ik de Dierenbescherming bellen??
Ik heb wat brokjes naar hem toe gegooid, dus hij heeft tenminste iets gegeten, maar ik weet niet hoe ik hem water moet geven. Kortom, ik hoop dat ik gewoon met de buren kan praten en erachter kan komen waarom ze dit doen.
Alvast bedankt voor jullie advies.