Kat van de buren opgesloten op het balkon

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik plaats dit bericht omdat ik echt niet weet wat ik moet doen.

Even wat uitleg: we wonen in een appartement op de 2e verdieping en onze onderburen hebben al een tijdje een kat. Ik zag hem af en toe voor het raam zitten en hij zag er gelukkig uit. Ze lieten hem nooit naar buiten, maar sommige katten vinden dat prima.

Maar nu zit die kat al 2 nachten en 3 dagen op hun balkon, waar we vanuit onze slaapkamer direct zicht op hebben. Hij zit daar opgesloten zonder eten of drinken, geen kattenbak, helemaal niks van hemzelf...

Natuurlijk miauwt hij constant, vooral 's nachts. Het is echt hartverscheurend om hem zo te horen huilen!!

Vandaag hoef ik niet te werken en nadat hij voor de tweede nacht op rij alleen op dat balkon zat, ben ik vanochtend en vanmiddag meteen naar de buren gerend. Ze zijn waarschijnlijk aan het werk. Ik wacht tot vanavond om het nog eens te proberen, maar wat als het ze niks kan schelen!! Moet ik de Dierenbescherming bellen??

Ik heb wat brokjes naar hem toe gegooid, dus hij heeft tenminste iets gegeten, maar ik weet niet hoe ik hem water moet geven. Kortom, ik hoop dat ik gewoon met de buren kan praten en erachter kan komen waarom ze dit doen.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Tja, je moet het wel heel bont maken om een kat op je balkon te vergeten, zeker als-ie aan het miauwen was...

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zel: als je alle reacties had gelezen, had je geweten hoe het is afgelopen.......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Check eerst even goed of hij hem echt nooit te eten geeft voordat je belt, maar anders moet je inderdaad de Dierenbescherming bellen of zoiets (ik hoop dat tegen de tijd dat ik dit stuur, die arme lieverd niet meer op het balkon zit ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

RIP Fripouille

Ik raad je aan om je buren goed in de gaten te houden, dit is wel heel verdacht

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

"de gemoederen liepen al snel hoog op"

nou.... dan heeft hij misschien wel wat op zijn geweten.....

weer zo iemand die 'zo goed' voor zijn dieren zorgt.....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb net de buurman gesproken !!! Hij had niet eens door dat een van zijn katten op het balkon opgesloten zat !!!! Ik kwam er dus net pas achter dat hij meerdere katten heeft, maar hoe krijg je het voor elkaar om niet te merken dat er een kat mist!

Kortom, hij heeft de kat weer binnen, dat is in ieder geval iets, maar ik ga het zeker in de gaten houden... de discussie werd al snel vrij verhit en ik snap echt niet hoe hij niks heeft gemerkt !!!

Bedankt allemaal, het doet me echt onwijs goed om te weten dat je op mensen kunt rekenen die van dieren houden.

Nog een fijne avond!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Ja... maar je kunt altijd nog foto's maken........

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn man vertelde dat de buren er vanochtend vroeg waren. We wachten nog even tot ze weer thuis zijn; we gaan eerst even met ze praten voordat we stappen ondernemen.

Bedankt voor jullie steun! We overleggen eerst met de beheerders en afhankelijk daarvan bellen we de politie.

Vertaald Frans
    C
    Colombe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, doe wat Mamie persan je zegt, ze heeft helemaal gelijk, doe het!! Op die manier kunnen zij zelf poolshoogte gaan nemen en via het telefoonnummer contact opnemen met de baasjes. Kom op, doe het gewoon????

Vertaald Frans
    Mamie-Persan
    Mamie-persan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

je kunt de politie bellen om een melding te maken; zij bellen dan de brandweer die hem met de ladderwagen komt halen en naar het asiel brengt, of je kunt aangeven dat je hem zelf opvangt.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!