Hoi, ik ben ten einde raad en wend me daarom tot jullie.
Ik zal het even uitleggen: ik heb een zoontje van iets ouder dan tweeënhalf en een dochtertje van 11 maanden.
Op 12 mei heb ik een kitten in huis genomen die op 13 april is geboren. Hij was dus nog niet gespeend; zijn moeder had hem achtergelaten en een vriendin heeft hem aan mij gegeven. Ze weet niet wie de vader van de kat is. Ik heb hem zelf grootgebracht met een pipetje en kunstmelk...
Maar sinds hij bij ons is, valt hij mijn kinderen aan, maar ook mijn partner en mijzelf. Hij bijt ons; hij krabt mijn partner of mij niet, maar mijn kinderen wel. We hebben echt alles geprobeerd om hem te laten stoppen.
Meestal is het om te spelen, maar ik verzeker je dat hij het vaak ook zomaar doet, zonder reden en echt gemeen... en als hij gemeen is, is dat alleen tegenover mijn kinderen.
Als we hem niet rustig krijgen, zijn we gedwongen om hem weg te doen. Ik wil het echt niet zover laten komen, ik ben aan hem gehecht geraakt en hij is voor mij echt als een baby. Je doet een kind ook niet weg omdat hij anderen bijt...
Maar mijn partner is onverbiddelijk: als hij tegen half augustus niet veranderd is, doen we hem weg naar iemand met een tuin en vooral zonder kinderen.
We wonen in een appartement, mijn kinderen doen hem geen kwaad, en hij kan er ook niet tegen als we hem aaien; dan bijt hij meteen...
Hebben jullie tips voor me? Toen ik een tiener was, had ik bij mijn ouders ook een kat en die was niet zo, terwijl die ook niet gespeend was.
Alvast heel erg bedankt.