Kat sabbelt op haar eigen staart

I
Iben Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een poes die regelmatig op haar eigen staart sabbelt.

Even haar achtergrond: ze is haar moeder en broertje al heel vroeg verloren. Toen ik haar ongeveer een jaar geleden adopteerde was ze 8 maanden oud, en nu is ze inmiddels iets ouder dan anderhalf jaar.

Ze sabbelt ongeveer 3 keer per dag op haar staart: 's ochtends, overdag en 's avonds. Ze doet dit alleen nadat we uitgebreid hebben geknuffeld en ze lekker tegen me aan ligt.

Hoe moet ik dit interpreteren, nu ze geen kitten meer is?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ik was in het begin ook ongerust, maar toen heb ik hier een berichtje geplaatst en werd me vriendelijk uitgelegd dat het niet erg was ^^
    Vertaald Frans
    I
    Rapporteren

Ja, ik ga het haar niet verbieden als het haar geruststelt.

Tot nu toe heeft ze zich nog nooit bezeerd, dus het is prima zo.

Ik ben wel gerustgesteld nu, want ik zat met best veel vragen. Ik vroeg me echt af waarom ze dat op haar leeftijd nog steeds deed en hoe ik daar het beste mee om kon gaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij doet dat ook met haar buikje!! Maar ik hou het af en toe wel in de gaten om te zien of ze zich niet heeft opengehaald en of het niet ontstoken is. Je kunt haar natuurlijk proberen tegen te houden, maar succes daarmee ^^ zeker omdat het eigenlijk niet zoveel zin heeft om 'nee' te zeggen als het haar geruststelt ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

+1 voor Angéline, dit komt door een te vroege emotionele speenperiode. Het is niet heel erg, zolang ze zichzelf maar niet bezeert.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het maakt niets uit of ze nou een jaar is of niet, ze doet het graag omdat het haar geruststelt ^^ dus ze blijft het misschien wel haar hele leven doen.

Nee hoor, laat haar maar lekker begaan, zolang er geen wondjes ontstaan :-)

De kat van de moeder van mijn vriend sabbelt aan onze armen als ze bij ons slaapt ^^ en dat heeft ze altijd al gedaan.

Maak je geen zorgen.

Vertaald Frans
    I
    Rapporteren

Ja, ik had inderdaad gehoord dat een kitten dat te vroeg bij de moeder weg is gegaan de neiging heeft om aan de staart te zuigen (of aan andere dingen), maar nu ze al anderhalf jaar gepasseerd is, vond ik het wel een beetje vreemd.

Zal ik haar dan maar gewoon haar gang laten gaan? Want als het haar geruststelt, wil ik haar dat niet ontnemen.

Het is het enige gedragsprobleempje dat ze heeft, naast haar enorme poetsmanie.

Bedankt voor je antwoord.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Dit komt simpelweg doordat ze niet lang genoeg bij haar moeder is geweest. Ze doet het omdat het haar geruststelt en ze zich er prettig bij voelt (die van mij doet het ook, maar dan op haar eigen buik).

Je hoeft je geen zorgen te maken, het is totaal niet gevaarlijk, maar check voor de zekerheid wel even of ze zichzelf niet bezeert.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!