Kat pakt kitten bij de keel...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, ik heb nu sinds een week een klein katertje van bijna 2 maanden geadopteerd (nog niet volledig gespeend natuurlijk, want de moeder is er niet meer). Alles gaat min of meer goed met mijn andere jonge kater van 2 jaar oud, maar ik maak me toch wat zorgen en ik zou graag jullie mening of wat informatie willen, alsjeblieft... \/p>

Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom mijn kat de kleine kitten bij de keel pakt. Hij houdt hem vast om ik-weet-niet-wat te doen en de kleine begint dan heel hard te gillen. Maar als ik zijn lijfje en vacht controleer, zie ik helemaal niets. Doet mijn kat hem nou pijn of wat is er aan de hand?! Ik ben bang en het doet me pijn in mijn hart als ik hem zo hoor gillen. Ik wil niet dat mijn kat hem verwondt of doodt!! Daarna ging mijn kat weer naar hem toe en begon hem te likken... En daarna was het weer rustig.\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • Brenda09-
    Brenda09- Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb afgelopen woensdag een kitten van 2 maanden in huis genomen en mijn kat van 1 jaar grijpt hem bij de keel en drukt hem tegen de grond. Toen ik dat zag, schrok ik me rot.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is inderdaad zo dat als je het niet gewend bent, zoals ik, het best wel indrukwekkend is en soms zelfs een beetje heftig lijkt. Maar goed, ik ben nu een stuk rustiger door jullie informatie. Heel erg bedankt!

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ja hoor, dat is heel normaal. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn kitten. Mijn Snoo greep hem dan bij zijn nek, en dat ziet er best indrukwekkend uit, maar hij is hem gewoon aan het opvoeden. In die houding kan de kleine hem geen pijn meer doen en stopt hij met dat getrap met zijn achterpootjes. Hij drukt hem tegen de grond en laat hem zo zien wie de baas is. Je hoeft echt niet bang te zijn, mijn Kouki is inmiddels een flinke kater geworden en hij is echt geen wildebras meer. Toen hij nog een kitten was bij Snoo, deed Kouki (de kleine) de grote soms zelfs pijn.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, dat stelt me gerust. Bedankt voor je antwoord, echt heel aardig van je!

Vertaald Frans
    M
    Malkia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is heel normaal hoor, hij laat hem gewoon zien wie de baas is in huis. Hij maakt de opvoeding af die hij bij zijn moeder heeft gemist. Het is waar dat dat geschreeuw misschien verontrustend klinkt, maar als hij verder niets heeft, betekent het dat de ander hem geen pijn doet. Als hij hem echt kwaad wilde doen, zou hij hem daarna niet gaan likken.

Door hem bij de keel te grijpen, doet hij eigenlijk wat de moeder ook zou doen: hij laat hem zien dat tanden pijn doen.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!