Kat met pancreatitis en IBD - een wanhopige oproep
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi. Ik ga geen contact meer opnemen met mijn dierenarts. Voor haar is Bagou een verloren zaak en dat heeft ze ons wel heel duidelijk gemaakt. Geen greintje empathie, ze heeft hem niet eens aangeraakt; ik ben echt heel teleurgesteld. Babou heeft vanochtend meerdere keren kleine beetjes gegeten. Hij heeft ook een beetje gedronken. Hij is met mijn man een rondje door de tuin gelopen en hij heeft ontspannen op een van mijn truien geslapen. Ik weet dat het nog niets zegt, want hij kan vanmiddag net zo goed alles er weer uitgooien... We leven van uur tot uur...
Hoi,
Hoe gaat het vandaag met je kat? Is hij lusteloos of trekt hij zich terug? Het is een goed teken dat hij nog eetlust heeft, wat eet hij precies?
Alvleesklierontsteking (pancreatitis) is een erg pijnlijke ontsteking die kan voorkomen in de vorm van acute aanvallen of als een chronische variant die lastig onder controle te krijgen is.
IBD is een chronische darmontsteking die het darmslijmvlies aantast, waardoor voedingsstoffen niet goed worden opgenomen. Dit leidt tot spijsverteringsproblemen en gewichtsverlies.
Heb je er al over nagedacht om je kat een paar dagen of een week te laten opnemen in de kliniek zodat hij weer wat kan aansterken (met een infuus of dwangvoeding)?
Als je het gevoel hebt dat hij echt te zwak wordt, heb je er dan al aan gedacht om hem te laten gaan...? Euthanasie is soms de beste keuze als er geen andere manieren meer zijn om de pijn te verzachten...
Nog een fijne dag.
Caroline - Student diergeneeskunde, projectmedewerker bij Junior-Enterprise ProVéto Junior Conseil
Bedankt voor je reactie. Het ergste is dat hij nog wel eetlust heeft, hij is zelfs hartstikke hongerig. Als hij niet meer zou eten, zou ik me de vraag niet eens meer stellen helaas. Maar ik denk dat we te laat hebben ingegrepen. Dat de ontsteking al te ver gevorderd is en de medicijnen het niet meer rustig krijgen. Hij krijgt nu al 3 weken cortison. Toch vecht hij nog! Wat is dit zwaar.
14 reacties van 14