Kat met dikke rechter bovenlip, wat moet ik doen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond

Mijn poesje is net thuisgekomen en haar rechter bovenlip is helemaal opgezwollen! Hij is echt wel twee keer zo dik geworden!

Ik heb in haar bekje gekeken maar daar zie ik niks, maar daarna zag ik dat ze een soort schrammetje heeft vanaf haar lip tot bijna aan haar snorharen.

Ik denk dat ze heeft gevochten en dat het is gaan ontsteken, want vanochtend was er nog niks aan de hand.

Ze heeft net gewoon gegeten, dus ik denk niet dat ze er veel last van heeft, maar ik zou graag willen weten of ik zelf iets kan doen of dat ik het nog even moet aankijken.

(Ik denk niet dat het een bijensteek is, want die zitten hier niet in de tuin.)

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi Angeline

Ik heb Minouch gisteren ontsmet met Biseptine (een ontsmettingsmiddel op basis van chloorhexidine, vergelijkbaar met Sterilon)

Vanmorgen was er nog geen verbetering en het is nog steeds even dik, maar ik kijk nog even aan wat er gebeurt en bel vanmiddag de dierenarts

Ik ga haar weer ontsmetten als ik thuiskom

Bedankt voor de tips

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Is goed

Superbedankt

Ik laat het je morgen weten

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Persoonlijk denk ik van niet. Mijn dierenarts vertelde me dat Biseptine (in Nederland is de werkzame stof chloorhexidine, zoals in Sterilon) prima is en ik heb er verder niet naar gevraagd. Dus naast chloorhexidine weet ik niet zo goed welk ander ontsmettingsmiddel ik je kan aanraden. In het ergste geval kun je even de spoeddierenarts bellen, die kan je precies vertellen wat je moet doen en dat kost niets :).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

bedankt

kan ik elk ontsmettingsmiddel gebruiken?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, als het ontstoken is, moet je het ontsmetten. Als dit zo doorgaat, kan dat ernstige gevolgen hebben... De lip kan vol met pus zitten, dus je moet echt naar de dierenarts... Ontsmet het met een middel dat niet prikt en ga morgen voor de zekerheid even naar de dierenarts.
    Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!