Kat met dikke rechter bovenlip, wat moet ik doen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
josiane
Ik heb me vergist XD ze heeft me een tablet en een "siroop" gegeven, en ook nog wat zalf
Bedankt Angeline
Goedenavond Miinouch,
Nou, ik hoop dat het goed komt!
Fijn om te horen, ze komt er wel weer bovenop. Vergeet niet om haar de medicijnen te geven. Maar heeft hij die 2 behandelingen tegelijk gegeven?
Net terug van de dierenarts.
De uitslag: een ontsteking of een oedeem, ze weten het nog niet helemaal zeker.
Ik geef nu antibiotica en ontstekingsremmers en ik heb een zalfje gekregen.
Nu moeten we een weekje afwachten.
Angeline
Ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt bij de dierenarts
Proveto junior advies
Ik ontsmet haar elke dag, bedankt voor de tip; ik liet het middel niet lang genoeg inwerken
Vooralsnog gedraagt ze zich gewoon zoals altijd
Goedenavond,
Je had inderdaad gelijk over het ontsmettingsmiddel dat je gebruikt. Het is heel effectief omdat het een breed spectrum heeft en nauwelijks irritatie veroorzaakt.
Om het goed te gebruiken, maak je de plek die ontsmet moet worden eerst goed schoon met water. Breng daarna het middel aan en probeer het minstens 5 minuten te laten inwerken. De kans is groot dat de kat zich daarna gaat wassen en het product weghaalt, maar na 5 minuten heeft het grootste deel van het middel zijn werk al gedaan.
Mocht je de komende weken een verandering merken in het gedrag of de eetlust van je dier, aarzel dan niet om contact op te nemen met je eigen dierenarts en hem of haar aan deze verwonding te herinneren. Want ook al geneest dit soort krabben meestal prima, het is mogelijk dat er ziektekiemen bij je huisdier zijn binnengekomen.
Nog een fijne avond,
Joachim
Nou, ben je niet naar de dierenarts gegaan?!!! Ook al lijkt ze er geen last van te hebben, als het gaat ontsteken kan er een abces ontstaan (als dat niet al het geval is) en het probleem is dat het dan echt een stuk erger kan worden...
lulucatsdog
Nee, ik heb geen foto
Angeline
Ik heb het weer ontsmet, de bloedkorstjes weggehaald en de wond goed schoongemaakt. Ze gaf geen krimp, wat best wel verbazingwekkend is voor haar doen; zij valt me normaal gesproken direct aan zodra ik met dat spul in de buurt kom.
Ik heb op de wond gedrukt, maar er komt niets uit.
Ze eet en drinkt normaal en gaat gewoon haar eigen gangetje, het lijkt alsof ze er echt helemaal geen last van heeft.
Hoi,
heb je een foto?
Hoi, en?!