Kat met dikke rechter bovenlip, wat moet ik doen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond

Mijn poesje is net thuisgekomen en haar rechter bovenlip is helemaal opgezwollen! Hij is echt wel twee keer zo dik geworden!

Ik heb in haar bekje gekeken maar daar zie ik niks, maar daarna zag ik dat ze een soort schrammetje heeft vanaf haar lip tot bijna aan haar snorharen.

Ik denk dat ze heeft gevochten en dat het is gaan ontsteken, want vanochtend was er nog niks aan de hand.

Ze heeft net gewoon gegeten, dus ik denk niet dat ze er veel last van heeft, maar ik zou graag willen weten of ik zelf iets kan doen of dat ik het nog even moet aankijken.

(Ik denk niet dat het een bijensteek is, want die zitten hier niet in de tuin.)

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

josiane

Ik heb me vergist XD ze heeft me een tablet en een "siroop" gegeven, en ook nog wat zalf

Bedankt Angeline

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond Miinouch,

Nou, ik hoop dat het goed komt!

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Fijn om te horen, ze komt er wel weer bovenop. Vergeet niet om haar de medicijnen te geven. Maar heeft hij die 2 behandelingen tegelijk gegeven?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Net terug van de dierenarts.

De uitslag: een ontsteking of een oedeem, ze weten het nog niet helemaal zeker.

Ik geef nu antibiotica en ontstekingsremmers en ik heb een zalfje gekregen.

Nu moeten we een weekje afwachten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Angeline

Ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt bij de dierenarts

Proveto junior advies

Ik ontsmet haar elke dag, bedankt voor de tip; ik liet het middel niet lang genoeg inwerken

Vooralsnog gedraagt ze zich gewoon zoals altijd

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

Je had inderdaad gelijk over het ontsmettingsmiddel dat je gebruikt. Het is heel effectief omdat het een breed spectrum heeft en nauwelijks irritatie veroorzaakt.

Om het goed te gebruiken, maak je de plek die ontsmet moet worden eerst goed schoon met water. Breng daarna het middel aan en probeer het minstens 5 minuten te laten inwerken. De kans is groot dat de kat zich daarna gaat wassen en het product weghaalt, maar na 5 minuten heeft het grootste deel van het middel zijn werk al gedaan.

Mocht je de komende weken een verandering merken in het gedrag of de eetlust van je dier, aarzel dan niet om contact op te nemen met je eigen dierenarts en hem of haar aan deze verwonding te herinneren. Want ook al geneest dit soort krabben meestal prima, het is mogelijk dat er ziektekiemen bij je huisdier zijn binnengekomen.

Nog een fijne avond,

Joachim

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ben je niet naar de dierenarts gegaan?!!! Ook al lijkt ze er geen last van te hebben, als het gaat ontsteken kan er een abces ontstaan (als dat niet al het geval is) en het probleem is dat het dan echt een stuk erger kan worden...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

lulucatsdog

Nee, ik heb geen foto

Angeline

Ik heb het weer ontsmet, de bloedkorstjes weggehaald en de wond goed schoongemaakt. Ze gaf geen krimp, wat best wel verbazingwekkend is voor haar doen; zij valt me normaal gesproken direct aan zodra ik met dat spul in de buurt kom.

Ik heb op de wond gedrukt, maar er komt niets uit.

Ze eet en drinkt normaal en gaat gewoon haar eigen gangetje, het lijkt alsof ze er echt helemaal geen last van heeft.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!