Kat in de douche

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik vind mijn kat vaak in de douche (hij plast er gelukkig niet) en als ik de badkamer binnenkom, blijft hij daar gewoon zitten. In mijn vorige appartement had ik een bad en daar zat hij ook vaak voor een lange tijd in. Hij is al meer dan een jaar gecastreerd.

Is dit normaal? Is het gewoon een plekje waar hij zich fijn voelt?

Bedankt alvast!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • A
    Arlonne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn kat Mimi, een vrouwtje van 18 jaar, vroeg tot gisteren altijd of ik de douche in de badkuip aan wilde zetten. Ze wilde dan dat ik haar douchte, ze miauwde en bleef maar aandringen. Maar sinds vanochtend verstopt ze zich in de kast en heeft ze last van haar buik, ze loopt ook moeilijk. Ik ben bang voor een darmverstopping of dat ze iets verkeerds heeft gegeten. Ze drinkt nog wel wat melk, maar medicijnen wil ze absoluut niet. Ik vind het eng om haar op te tillen om haar naar de dierenarts te brengen. Ik hoop dat ze snel opknapt. Ik houd haar goed in de gaten en pas als ze weer vraagt om onder de douche te gaan om geborsteld te worden, ben ik weer gerustgesteld. Ik houd jullie op de hoogte.

Vertaald Frans
    Aurore Boréale
    Aurore boréale Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik sluit me helemaal aan bij wat er al gezegd is.

Mijn poesje gaat ook vaak in het bad, maar dat is vooral om te spelen en te loeren omdat ze dan lekker achter het gordijn verstopt zit!

En ze is echt een slimmerik, ze weet precies wanneer ik erin wil gaan en dan pikt ze mijn plekje in terwijl ze me met die grote ogen van haar uitdaagt, echt te grappig!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi!

Wastafels, douchebakken en vooral badkuipen zijn voor onze maatjes de ideale plekjes om zich te verstoppen of lekker uit te rusten. Je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken over je kat.

Het materiaal voelt namelijk heerlijk aan onder hun pootjes, maar dat is niet het enige. Vaak plassen of poepen katten daar ook omdat het materiaal zo lekker krabt. Maar zo te zien is dat bij jouw kat niet direct waar hij naar op zoek is.

Zo'n bak kan ook voor de nodige verkoeling zorgen tijdens warme dagen.

Ook drinken ze er vaak heel graag uit. Mijn eigen kat was dol op het oplikken van waterdruppels onderin het bad. Een van mijn katten zet zelfs gewoon de kraan open om direct uit de wastafel te drinken.

Ze vermaken zich er ook prima door met de achtergebleven waterdruppeltjes te spelen.

Sommige katten zijn nou eenmaal gefascineerd door water.

Als hij zich daar fijn en veilig voelt en het hem lekker bezighoudt, zou ik hem er gewoon toegang tot blijven geven.

Mélissa - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), Projectmanager voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Die plek vindt hij vast prettig. Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. In de zomer is het daar waarschijnlijk lekker koel voor hem.

Leuk weetje: ik heb zelf een jonge HTK-kat van anderhalf die het geweldig vindt om in de badkuip te gaan zitten en in de zomer echt om een douche vraagt, totdat hij vindt dat hij nat genoeg is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Dat heeft helemaal niks met het ras te maken, hij vindt het gewoon superleuk. Ik heb zelf een kat die het heerlijk vindt om in de wastafel in de badkamer te gaan zitten en erin te krabben alsof-ie een gat aan het graven is als een hond. En veel katten vinden het hartstikke leuk om in de gootsteen, de douche of het bad te springen om met de druppels te spelen.

Zolang hij geen kattenkwaad uithaalt, kun je hem lekker zijn gang laten gaan.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!