Kat gaat niet meer naar de bak na de bevalling?

C
Céleo1608 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn kat is 2 dagen geleden bevallen. Ze heeft een kattenbak vlakbij haar nestje staan, maar ze is er nog steeds niet op geweest. Ik vroeg me af of dit normaal is of dat er dingen zijn die ik kan doen zodat ze wel gaat. Ook wilde ik graag weten of kittens hun behoeften doen als ze net geboren zijn? Het is nu namelijk al 2 dagen geleden en ik heb nog niks gezien. Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Rapporteren

Hoi, kan de poes naar buiten? In dat geval heeft ze waarschijnlijk buiten haar behoefte gedaan om de omgeving van de kleintjes lekker schoon te houden. De kleintjes leren de kattenbak te gebruiken door hun moeder na te doen, maar op dit moment, zoals Kikaah al zei, eet ze de poepjes en plasjes van haar kleintjes gewoon op...

Hoi, normaal gesproken kan ze wel naar buiten, maar ze heeft haar "nestje" in een kast op de bovenverdieping gemaakt (de poes en de kittens liggen wel gewoon op de grond, maar dan boven). En ze is nog steeds niet bij haar kittens of haar "nestje" weggegaan. Ik ben ook bang dat het nog te vroeg is om ze te verplaatsen.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi! Kan de moederpoes naar buiten? In dat geval heeft ze haar behoefte waarschijnlijk buiten gedaan om de omgeving van de kleintjes lekker schoon te houden. De kleintjes leren de kattenbak vanzelf te gebruiken door hun moeder na te doen, maar voor nu – zoals @Kikaah al zei – eet ze de poepjes en plasjes van haar kleintjes gewoon op...
    Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Maar dus, normaal gesproken gaat een poes toch wel vrij snel na de bevalling naar de kattenbak?

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Laat maar zitten, dat is een troll, negeer hem gewoon. Voor je poes (wacht maar, ik zie @rhinocéros al lachen: "ze zei poes!!") kun je het beste even bij de dierenarts navragen. Misschien heeft ze niets gegeten, of is ze verstopt? Kittens doen hun behoefte wel, maar mama maakt het schoon (ze eet het op, niet echt smakelijk maar zo werkt dat nu eenmaal) in het begin. Als ze groter worden, gaan ze vanzelf op de kattenbak.

Jawel, ze heeft wel gegeten, we geven haar natvoer. Ze drinkt alleen minder dan ze eet. Oké, ik ga er even naar laten kijken. Bedankt!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Laat maar zitten, dat is een troll, negeer hem gewoon.

Wat betreft je poes (let op, ik wacht al tot @rhinocéros gaat lachen: "ze zei poes!!"), kun je het beste even bij de dierenarts navragen. Misschien heeft ze niets gegeten, of is ze verstopt?

Kittens doen hun behoefte wel, maar in het begin maakt de moeder alles schoon (ze eet het op, niet echt glamoureus maar zo gaat dat nu eenmaal). Als ze groter worden, gaan ze vanzelf op de kattenbak.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!