Kat die lades opent en leeghaalt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat is een paar maanden geleden begonnen met het openen van de lades van mijn kledingkast (hij was toen 7 maanden oud). In het begin gebeurde het alleen als ik weg was, dus ik dacht dat het een spelletje was of dat hij aandacht tekortkwam. Maar sinds mijn verhuizing twee weken geleden, begint hij weer met het openen van de lades en vist hij mijn kleren er met zijn pootjes uit om ze op de grond te gooien.

Ik snap er niks van. Hij doet het zowel wanneer ik erbij ben als wanneer ik weg ben en hij maakt de kleding niet kapot (de lades daarentegen wel!).

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Denken jullie dat het door de stress komt? Hij is nogal angstig aangelegd.

Hebben jullie tips zodat hij de lades niet meer beschadigt? Ik dacht er zelf aan om wat azijn te gebruiken... :/

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Bagherra 2 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Ik heb hetzelfde probleem en ik had dezelfde vraag gesteld zonder echt "goede antwoorden" te krijgen :s

Maar ik heb het idee van de eeuw!!

Kindersloten op de lades en kasten! ^^.

Ik ben het zat om na een lange werkdag mijn kleren van de grond te moeten rapen.

Hetzelfde hier, ze heeft alles om mee te spelen, maar kleren rondgooien is veel leuker ^^

Ze doet dit al sinds ze heel klein is, ik denk dat het een soort tic is lol, of inderdaad om de boel te stangen en te laten zien dat ze er is lol.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

om hem te laten spelen als je er niet bent, want dat is misschien inderdaad precies wat hij nodig heeft, kun je zijn eten verstoppen in speciale voerspelletjes die je kant-en-klaar kunt kopen of zelf kunt maken. Je kunt bijvoorbeeld keukenrolletjes van verschillende hoogtes verticaal op een stuk karton of een dienblad plakken en daar zijn brokjes in doen. Zo moet hij met zijn pootje de brokjes er één voor één uit vissen om ze op te kunnen eten. Deze activiteit lijkt een beetje op het één voor één uit de la trekken van kleding!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Léna

Goedenavond,

dat is een goed idee, bedankt! Ik ga het proberen (ik weet niet zeker of hij het interessant vindt, maar niet geschoten is altijd mis!)

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

Om hem bezig te houden als je er niet bent, want dat is misschien inderdaad precies wat hij nodig heeft, kun je zijn voer verstoppen in speciale denkspelletjes. Die kun je kant-en-klaar kopen of gewoon zelf maken. Je kunt bijvoorbeeld keukenrolletjes van verschillende hoogtes rechtop op een stuk karton of een dienblad plakken en daar zijn brokjes in doen. Zo moet hij met zijn pootje de brokjes er één voor één uitvissen om ze op te kunnen eten. Die activiteit lijkt een beetje op het één voor één uit de lade trekken van kleding!

Hopelijk heb je hier wat aan,

Léna

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als een kat eenmaal iets in zijn kop heeft... Mijn vorige schatje haalde altijd onze papier- en kartonbak leeg ^^

Kijk eens naar zogenaamd "intelligentiespeelgoed" (waarbij die beestjes van ons hun hersens een beetje moeten gebruiken), misschien heeft hij gewoon wat meer mentale uitdaging nodig.

Ik weet het niet zo goed... hij speelt niet in zijn eentje, ik moet er altijd bij zijn :/ hij heeft balletjes met belletjes erin, speeltjes die geluid maken enz... Maar dat boeit hem niet zo. Meestal slaapt hij liever.

Ik vraag me af of het niet gewoon een manier is om mijn aandacht te trekken... hij doet het vaker als ik er niet ben of 's nachts, dus misschien is dat het ..?

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als een kat eenmaal iets in zijn kop heeft... Mijn vorige schatje haalde altijd systematisch onze papier- en kartonbak leeg ^^

Kijk eens naar zogenaamde "hersenwerkjes" (speeltjes die het brein van onze beestjes een beetje aan het werk zetten), misschien heeft hij simpelweg wat meer mentale uitdaging nodig.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi louise02

Katten vinden het heerlijk om in lades te kruipen en zich daar te verstoppen.

Die van mij doet dat ook in mijn slaapkamer. Als ik haar dat zie doen, roep ik 'PSSST!'... en dan stopt ze.

Schoonmaakazijn is misschien een goed idee, dat kun je eens proberen.

En anders, als hij zich wil verstoppen, waarom zoek je geen kartonnen doos voor hem? Katten liggen daar graag in en het kost nog niets ook.

Je hebt ook krabpalen met een huisje erin. Ik heb er zelf twee en mijn kat gaat er nooit in, ze heeft echt liever dozen 👌

Hoi,

Bedankt voor de tip! Maar hij verstopt zich niet in de lades, hij haalt alleen maar mijn kleren eruit en laat ze op de grond liggen...

Hij heeft genoeg speeltjes en dozen tot zijn beschikking, maar dat verandert helaas niets. :/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Neem toch maar een iets grotere doos hoor lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi louise02

Katten zijn dol op lades en kruipen er graag in om zich te verstoppen.

Die van mij doet het ook in de slaapkamer. Als ik haar dat zie doen, maak ik een PSSJT-geluid... en dan stopt ze.

Schoonmaakazijn is misschien een goed idee, dat kun je eens proberen.

En als hij zich graag wil verstoppen, waarom zoek je dan geen kartonnen doos voor hem? Katten liggen daar supergraag in en het is nog gratis ook.

Je hebt ook krabpalen met een huisje erin. Ik heb er zelf twee, maar mijn kat gaat er nooit in; ze zit veel liever in een doos 👌

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!