Kat die de weg oversteekt

Pascalimero
Pascalimero Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi iedereen

Terwijl ze al maanden de weg niet meer was overgestoken, doet mijn poes het nu weer, en wel vaker dan één keer per dag. Ik woon in een dorp, maar de weg die erdoorheen loopt is erg druk, vooral met vrachtwagens. Je snapt dus wel dat ik 'm behoorlijk knijp als ik haar bij de overburen zie rondwandelen. Waarom ze dit doet? Waarschijnlijk omdat de mensen aan de overkant zelf ook een poes hebben (net als de mijne gesteriliseerd). Die kat komt ook af en toe bij ons langs. Ik denk dat mijn poes haar ruikt en even gedag gaat zeggen, ook al heb ik de indruk dat ze elkaar niet zo mogen.

Ik zoek me rot naar een oplossing om te voorkomen dat ze oversteekt. Ik heb op een site ultrasone zenders gevonden die je in de grond kunt zetten. Heeft iemand hier ervaring mee en werkt het echt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

😁Ik had dat over die weg gelezen, je hebt vast niet dezelfde gemeente als ik... ik was echt de bak in gegaan.😁.

Ze weten niet dat ik het ben en omdat ik in de bouw werk, heb ik het goed aangepakt en lijkt het gewoon op een gat in de weg zoals alle andere... héhé

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@centpedigree

Ik had dat over de weg gelezen, je hebt vast niet dezelfde gemeente als ik, ... ik was echt de bak in gegaan. 👌

En wat betreft loslopende katten zitten we inderdaad op dezelfde lijn, maar ik begrijp wel dat anderen daar anders op reageren.

En even ter info: ik heb 2 katten; Bandit en Voyou 👍

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geen probleem en ik ben het ook niet met je oneens!

Bovendien, als je kat Bandit heet, dan mag ik je nóg meer! Net als je meningen en je analyses!

Ik wilde alleen maar zeggen dat een buitenkat natuurlijk gevaar loopt, maar zoals de Franse zanger Renaud zegt: "vrijheid is niet zonder gevaar, daarom ligt het niet zomaar voor het oprapen op straat of op de daken."

Het belangrijkste is om, met de nodige kennis over katten, er alles aan te doen om dodelijke valstrikken te voorkomen.

Zelf weiger ik om mijn kat binnen te houden omdat ik de mogelijkheid heb om op het platteland te wonen, maar ik weet dat er een dag kan komen dat mijn kat niet meer thuiskomt.

En ik kan wel gaan tieren tegen de auto's, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Ter info: ik heb de weg voor mijn huis met een voorhamer kapotgeslagen om auto's te dwingen af te remmen. Het is illegaal maar wel effectief, en ik weet zeker dat de gemeente het niet gaat repareren! En mijn buren zijn hartstikke blij!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Even mijn eigen ervaring... er zijn twee wegen in de buurt van mijn huis... eentje voor de deur waar bijna niemand komt en eentje die een stuk drukker is... Bandit struint er flink op los en steekt ze allebei over... Ik heb wel wat gedoe gehad met wondjes door aanvaringen met andere buurtkatten... maar aan de kant van de weg is er niks gebeurd.

En @centpedigree, voor een keertje zijn we het niet met elkaar eens 😉😉 ik heb Bandit geobserveerd: bij lawaai deinst hij achteruit en hij steekt pas over als alles weer rustig is... hij wacht dus echt af; hij ziet de auto misschien niet aankomen, maar het geluid hoort hij zeker wel.

Natuurlijk is er een zeker gevaar... maar dit is hun gewoonte, hun leven, en je merkt dat als ze daar eenmaal aan geproefd hebben, ze echt niet meer terug willen... Het is een kwestie van keuzes maken, maar we gaan de discussie niet weer helemaal opnieuw voeren... toch @centpedigree? 🤣🤣🤣🤣

Vertaald Frans
    Pascalimero
    Rapporteren

Probeer het te vermijden als je de mogelijkheid hebt om je auto voor je huis langs de weg te parkeren, en dat geldt ook voor je overbuurman! Ongelukken gebeuren vaak wanneer een "obstakel" de kat onzichtbaar maakt voor de bestuurder, of die nu te hard rijdt of niet. Een kat ziet het gevaar van een "auto" niet; als hij ergens van schrikt en aan de overkant woont, steekt hij over... en kan hij de bestuurder verrassen.

Nee, de auto staat hier altijd aan de kant geparkeerd.

bedankt

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Probeer, als het even kan, om je auto niet direct voor je huis langs de weg te parkeren, en dat geldt ook voor je overbuurman! Ongelukken gebeuren vaak doordat een "obstakel" de kat onzichtbaar maakt voor de automobilist, of die nu te hard rijdt of niet.

Een kat ziet het gevaar van een auto simpelweg niet. Als hij ergens van schrikt en hij woont aan de overkant, dan schiet hij de weg over... en kan hij de bestuurder behoorlijk verrassen.

Vertaald Frans
    Pascalimero
    Rapporteren

Hoi!

Ik ben zeker niet van plan om haar op te sluiten.

Ze brengt haar nachten binnen door, dus ik snap heel goed dat ze zich overdag even lekker wil uitleven.

Wat die weg betreft: je hebt wegen en wegen. De weg voor mijn huis wordt helaas steeds drukker 😠.

Ik mag hopen dat ze eraan gewend is; ze heeft tenslotte misschien wel heel lang buiten rondgezworven voordat ze bij mij aan kwam waaien.

Wat die ultrasone apparaten betreft: die zijn ook nog eens niet bepaald goedkoop, dus dat sla ik waarschijnlijk maar over.

Bedankt voor je reactie

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Eigenlijk hangt het helemaal af van hoe vaak je het moet instellen... maar op internet kun je er vast wel meer over vinden.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Een kat heeft een heel duidelijk territorium dat ze overdag afstruint. Ik heb het idee dat je dat een tijdje niet zo hebt gezien, maar die weg hoort waarschijnlijk gewoon bij haar verkenningsgebied... Voor jou voelt dat natuurlijk als een gevaar, maar als ze het gewend is, let ze vast wel op bij het oversteken... En tja, tenzij je haar op je eigen terrein houdt, zie ik niet in hoe je haar tegen kunt houden.

Ze heeft nu eenmaal de smaak van het buitenleven te pakken en ze zal nu echt ongelukkig worden zonder die vrijheid... die keuze ligt bij jou.

Wat betreft die ultrasone verjaagmiddelen: ik heb ze zelf nooit gebruikt, maar ik heb gelezen dat sommige ook hoorbaar zijn voor het menselijk oor. Ze maken dan een heel irritante pieptoon waar de buren over kunnen klagen, en ze werken lang niet altijd even goed bij dieren.

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!