Kat buiten aan een lijn

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! Ik ben nieuw op dit forum. Als echte kattenliefhebber heb ik al meerdere katten gehad. Mijn nieuwste aanwinst, Rambo, heb ik in oktober 2020 geadopteerd; hij is nu 7 maanden oud. Omdat ik op het platteland woon, liet ik mijn katten vroeger altijd vrij rondlopen, maar nu ik wat ouder word, ben ik anders gaan kijken naar de gevaren die loslopende katten lopen. Zes maanden geleden is mijn vorige kat overleden (aan een ziekte) en ik heb het daar nog steeds erg moeilijk mee. Ik maak me dan ook veel zorgen over Rambo en vind het eng om hem zomaar vrij te laten. De omgeving is niet extreem gevaarlijk, maar er zijn wel risico's: een weggetje, boeren in de buurt die met bestrijdingsmiddelen werken, wilde dieren... Een jonge kat uit de buurt kwam laatst zelfs thuis met een kapotte strik strak om haar buik. Kortom, ik vrees voor het leven van Rambo.\/p>

\/p>

Toen hij nog heel klein was, hebben we hem al aan een tuigje laten wennen omdat we een camper hebben en onze katten altijd meenemen. Hij is dus gewend om vast te zitten en aan de lijn te wandelen, en dat gaat heel goed. Daarom hebben we besloten om hem thuis ook vast te leggen aan een lange lijn, wel onder nauwlettend toezicht omdat hij weleens verstrikt raakt in de struiken. Hij speelt, rent achter vlinders aan en ligt lekker in het zonnetje te slapen. Hij lijkt niet ongelukkig. Toch overweeg ik om hem later meer vrijheid te geven, omdat ik het gevoel heb dat ik hem tekortdoe. Er is mij verteld dat katten die van jongs af aan gewend zijn om vast te zitten, op latere leeftijd (1 of 2 jaar) minder de drang hebben om hun territorium te verlaten. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik denk erover om hem een GPS-tracker om te doen voordat ik hem helemaal vrij laat. Wat vinden jullie? Bedankt voor jullie reacties en excuses voor het lange bericht.\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Als dit je kan helpen

https://airchienetchat.com/meilleur-collier-gps-chat/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie. Ik moet een betrouwbare en compacte GPS uitzoeken, want Rambo is nog jong. Heeft iemand tips voor me? Ik vertrouw die reviews op webshops namelijk niet zo...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een GPS-halsband is echt een topidee! Als je hem dan niet ziet terugkomen, kun je hem precies lokaliseren en hem helpen als er iets aan de hand is. Het is ook lastig om een kat binnen te houden in een omgeving met zoveel verleidingen, zeker bij een woonhuis. Volgens mij heb je hiermee de juiste oplossing gevonden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor het delen van je ervaring. Mijn vorige kat was een Perziër die ik kreeg toen hij 7 was. Hij is overleden toen hij 9,5 was. Hij mocht bij ons altijd vrij rondlopen, maar hij ging de tuin nooit uit. Rambo is een Europese korthaar, heel levendig en nog echt een speelse druktemaker die het avontuur opzoekt. Ik had hem een paar dagen geleden naar buiten gelaten en hij glipte meteen door de omheining om de andere katten uit de buurt achterna te gaan. Hij is gecastreerd en gechipt. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik was van plan hem nog even binnen te houden om hem te laten wennen om terug te komen als ik hem roep. Ik hou het idee van een GPS-tracker zeker in gedachten zodat ik hem kan vinden; dat geeft me vooral een gerust gevoel.

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!