Kan een kat weglopen vanwege een hond?

Fanny74940
Fanny74940 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje: mijn vriend heeft een kat die in een appartement woont, maar wel naar buiten gaat en 's avonds weer thuiskomt.

Ik heb zelf een hond, en sinds ik mijn hond mee naar zijn huis neem, is de kat nog een paar keer teruggekomen, maar nu is ze er al 3 dagen niet meer geweest. We zien haar overdag ook helemaal niet meer (terwijl ze normaal gesproken wel eens een nachtje wegblijft, maar we haar overdag altijd wel zien rondlopen in de buurt...)...

Ik maak me echt zorgen en ben bang dat ze is weggelopen vanwege mijn hond... Want als ze binnen is, is ze namelijk doodsbang voor hem en schiet ze meteen in de verdediging (ook al let mijn hond totaal niet op haar, hij is zelfs een beetje bang voor haar...)

Wat denken jullie dat er aan de hand is? Ik heb zelf geen verstand van het gedrag van katten...

Bedankt voor jullie hulp...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kunt posters met haar foto in de buurt ophangen... om te laten weten dat ze van je vriend is, voor het geval iemand haar heeft gevonden.

Vertaald Frans
    Fanny74940
    Rapporteren