Hoi allemaal,
Mijn kereltje is gewend om 's avonds en soms zelfs 's nachts naar buiten te gaan. Hij gaat naar buiten en komt weer binnen wanneer hij maar wil.
Afgelopen dinsdagavond is hij aangereden door een auto bij zijn achterlijf. We hebben hem woensdagochtend in onze tuin gevonden, hij was er erg slecht aan toe.
We zijn direct met hem naar de dierenarts gegaan, die ons eerlijk vertelde dat we geluk hadden dat we hem die ochtend nog levend hadden gevonden. Het is een vechter, mijn kereltje! Ze heeft hem meteen aan het infuus gelegd en morfine gegeven (hij was onderkoeld en in shock). Er is een röntgenfoto gemaakt: zijn ruggengraat is flink geraakt, deze is verschoven. Zijn staart is gevoelloos, maar hij heeft nog wel gevoel en reflexen in zijn achterpoten. De auto die hem raakte, reed vast harder dan 30 km/u (de snelheidslimiet in mijn straat).
De dierenarts is vrij pessimistisch over het vervolg. Ze zei dat de kans erg klein is dat hij ooit weer kan lopen en natuurlijk is er een hele grote kans dat hij incontinent blijft.
Vandaag gaat het 'beter'. Hij is stabiel en zijn temperatuur is goed. Hij heeft vanochtend gegeten en gedronken en heeft flink geknuffeld en gesponnen bij de dierenarts.
Ze heeft ons toen verteld over de twee mogelijke opties:
- hem laten inslapen
- hem mee naar huis nemen
Wij zijn niet voor euthanasie. Mijn partner en ik vinden dat we niet over het leven of de dood van dieren mogen beslissen, wie het ook zijn. En over ons eigen kereltje al helemaal niet.
Dus we hebben besloten om hem weer mee naar huis te nemen. Maar ik heb wel advies nodig...
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Hoe is dat gegaan? Is je kat er weer bovenop gekomen of is hij gehandicapt gebleven?
Voor degenen bij wie de kat er niet bovenop is gekomen: hoe ben je omgegaan met de handicap en de incontinentie?
Ik weet dat we een eigen plekje voor hem moeten inrichten, zodat hij niet te veel beweegt. Zijn voerbakjes binnen handbereik zetten en zijn onderleggers verschonen zodra ze vies zijn. En hem ook heel regelmatig met water wassen.
Nou ja, dat was het... Ik heb advies nodig en ik denk dat ik ook wat geruststelling zoek... Ik ben er kapot van sinds gisteren. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.