Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje: ik las laatst een artikel van een gedragstherapeut op deze site waarin stond dat het voor een kat het beste is om tot wel 20 kleine maaltijden per dag te eten. Het idee is dat ze dan nooit honger hebben, want anders zouden ze ongelukkig kunnen worden.
Mijn eigen kat Louna van 3 jaar krijgt sinds kort 100% natvoer, na alle tips die ik hier heb gekregen. Ze is een behoorlijke schrokop, weegt 5 kg en kan niet tegen brokjes; ze eet ze te snel op en spuugt ze dan de helft van de tijd weer uit. Ik heb al verschillende bekende graanvrije merken geprobeerd.
Ze heeft nu een Cat Mate voerautomaat met 5 vakjes. De eerste portie krijgt ze rond een uur of 9 's ochtends en daarna krijgt ze elke 3 uur een maaltijd. De laatste is dus om 23:00 uur. Daarna moet ze de nacht door tot een uur of 8 of 9 de volgende ochtend.
's Nachts heeft ze dus niets te eten. Omdat ze geen brokjes mag en ik 's nachts niet uit bed kan komen om haar iets te geven, krijgt ze dan niets. Ik ben ook bang dat als ik haar daaraan laat wennen, ze ons 's nachts wakker gaat maken als het een keer niet gebeurt, en dat doet ze nu gelukkig niet.
Wat denken jullie hiervan? Wat is jullie mening?