Inventarisatie urineproblemen door PURINA ONE voeding

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn jongste kat verloren door urinewegstenen. Ze was kerngezond, pas anderhalf jaar oud en had geen enkele medische voorgeschiedenis.

Door de vele verhalen die ik hoor, ben ik begonnen met het verzamelen van deze problemen; in zes dagen tijd heb ik al 300 meldingen binnengekregen. Voor voer dat beweert te zorgen voor een "gezond urinewegstelsel", ben ik echt verbijsterd door de hoeveelheid problemen. Ook al gaat het niet om alle katten, ik vind het aantal getroffen dieren echt heel erg hoog. Daarom ben ik dit aan het inventariseren, om te kijken of mijn gevoel klopt of niet.

Bedankt voor je hulp, zodat we een zo eerlijk mogelijk beeld krijgen.

Groetjes,

CYCY

https://www.change.org/p/a-tous-les-animaux-victimes-de-probl%C3%A9mes-urinaires-avec-la-nourriture-purina-one-groupe-nestle-mettez-votre-nom-et-nombre-d-animaux-concern%C3%A9s?recruiter=194251376&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=share_facebook_responsive&utm_term=des-lg-share_petition-no_msg

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • Sasuke_chat
    Sasuke_chat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn kat is vorige week opgenomen in de kliniek vanwege een urinewegblokkade. Hij kreeg altijd Purina One Kip (3 kg). Ik heb 576 € betaald bij de dierenarts, maar dat hielp voor geen meter. Hij deed nog maar een paar druppeltjes.

Nu zag ik op YouTube dat ze in Amerika appelazijn geven en dat werkt echt: hij plast weer flinke plassen, net als vroeger. Bovendien krijgt hij er een mooie vacht van. Alles gaat nu goed en ik weet nu hoe ik zijn blaas handmatig kan legen als het nodig is.

Gelukkig nieuwjaar!

YouTube sasuke_chat

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hetzelfde geldt voor mijn 5 jaar oude kat Gary cooper.

Hij kwam op een avond schreeuwend van de pijn thuis: zijn blaas zat verstopt door nierstenen. Hij at brokjes van Purina One voor gecastreerde katten.

Meer dan 500 € aan dierenartskosten... lekker begin na de vakantie!!!

Goedenavond,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn jongste verloren door blaasgruis. Ze was kerngezond, geen medische voorgeschiedenis en pas anderhalf jaar oud.

De vele verhalen die ik hoor, motiveren me om deze problemen in kaart te brengen; in 6 dagen tijd heb ik al 300 reacties gehad. Voor voer dat beweert te zorgen voor "gezonde urinewegen", ben ik echt verbijsterd door de hoeveelheid problemen. Ook al geldt het niet voor alle katten, ik vind het aandeel getroffen dieren echt heel erg groot. Daarom inventariseer ik dit om te kijken of mijn indruk klopt.

Bedankt voor je hulp om dit zo nauwkeurig mogelijk te krijgen.

Groetjes,

CYCY

https://www.change.org/p/a-tous-les-animaux-victimes-de-probl%C3%A9mes-urinaires-avec-la-nourriture-purina-one-groupe-nestle-mettez-votre-nom-et-nombre-d-animaux-concern%C3%A9s?recruiter=194251376&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=share_facebook_responsive&utm_term=des-lg-share_petition-no_msg

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal, mijn kater van 5,5 jaar oud is een maand geleden naar de dierenarts geweest vanwege plasproblemen. Het is een gecastreerde kater die Purina One brokjes kreeg. Mijn kat Félix had een blaasontsteking en de oorzaak waren de brokjes. Na een bezoekje aan de dierenarts, een behandeling, een spuitje (?) en nieuwe brokjes die de dierenarts heeft voorgeschreven, gaat het nu gelukkig weer beter met Félix. Ik was echt heel erg bang...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben het ermee eens, supermarktbrokken zijn allemaal slecht voor onze katten. Sevv heeft echter gelijk als ze zegt dat alle brokken die zonder vocht worden gegeven, ziektes zullen veroorzaken.

Over de brokken van de dierenarts zeg ik niets, want een van mijn katten heeft spijsverteringsproblemen gehad door brokken... en staat nu op medische voeding. Ik zou zeggen dat als je geen keus hebt, je het er maar mee moet doen.

Mijn katten drinken niet veel, dus ik ben van plan om een drinkfontein te kopen om ze te stimuleren om te drinken.

Het ligt niet aan de brokken zelf, maar aan het feit dat de kat niet drinkt. Tip: zet de waterbak een eindje uit de buurt van het voer, dan drinkt je kat meer. Ik heb zelf ook een drinkfontein gekocht en mijn kat drinkt nu veel meer. Ik denk dat het komt doordat het water constant in beweging is, wat hem echt stimuleert. Voorlopig geef ik Purina One en heb ik nergens problemen mee.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kleine Occie heeft een verandering in haar voeding gehad. Gehakt en een klein beetje paté voor de smaak. Sinds we gestopt zijn met de brokjes (zo zie je maar weer) gaat ze niet meer naar de kranen. En 's avonds geef ik haar een lekker soepje!

Gehakt + een beetje paté en lauw water... ze vindt het echt heerlijk!

Dat was 'm.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als hij niet veel drinkt, probeer dan eens een drinkfontein... dat is echt super effectief! 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat heeft last gehad van blaasgruis, een flinke steen zoals ze dat noemen... Antibiotica + 3 maanden op "high dilution" brokken en nu krijgt hij alleen nog maar voer van de dierenarts... met brokken uit de supermarkt (Friskies, Purina One, Whiskas...) zet ik het leven van mijn kat op het spel!!! Ik geef hem ook elke dag wat natvoer uit de supermarkt (andere soorten eet hij niet) omdat hij niet genoeg drinkt en anders last krijgt van zijn spijsvertering... Het is inmiddels een jaar geleden en Tino plast nu weer hartstikke goed... ik ga er dus gewoon mee door!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Helemaal mee eens, supermarktbrokken zijn echt troep voor onze katten. Sevv heeft echter gelijk door aan te geven dat alle brokken die zonder extra vocht worden gegeven, ziektes zullen veroorzaken.

Over dieetvoer van de dierenarts zeg ik verder niks, want een van mijn poezen kreeg spijsverteringsproblemen door haar brokken en krijgt nu medisch voer. Ik denk maar zo: als je geen andere keus hebt, dan moet je het er maar mee doen.

Mijn poezen drinken niet veel, dus ik ben van plan om een drinkfontein te kopen om ze te stimuleren om meer te drinken.

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is heel simpel: het is niet alleen Purina One, maar eigenlijk is al het voer uit de supermarkt slecht. En het voer van de dierenarts is vaak niet veel beter. Omdat een kat een strikte carnivoor is, heeft hij voor minstens de helft goed natvoer nodig om problemen te voorkomen. Purina, Whiskas en dat soort merken zijn erg slecht omdat er te veel koolhydraten en zetmeel in zitten, terwijl een kat minstens 80% vlees nodig heeft.

Zelf heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt, maar ik ken wel een kat die het bijna niet heeft overleefd door Purina One.

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!