Intolerantie voor Prifinial? Schuimend kwijlen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Nou, het zit zo: ik ben gisteren met mijn kat naar de dierenarts geweest vanwege aanhoudende diarree. Hij heeft onder andere Prifinial (werkzame stof: prifiniumbromide) voorgeschreven. Hij heeft hem daar een injectie gegeven en Aiden reageerde er echt heel slecht op (overgeven en onmiddellijk diarree bij de dierenarts, direct na de prik). Toch heeft hij het me voorgeschreven, ook al zei hij: "wat vreemd dat hij ervan moet overgeven".

Vanmorgen was het een drama toen ik het hem wilde geven. Ik moest het echt in zijn bekje proppen, maar hij hield het niet binnen en heeft uiteindelijk maar de helft binnengekregen. Daarna begon hij enorm te kwijlen en het was meer schuim dan kwijl. Dit hield ongeveer 5 minuten aan. Volgens mij is dit niet normaal, wat denken jullie?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • I
    Ilham Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik ben vandaag met mijn kat naar de dierenarts geweest omdat hij last heeft van overgeven en diarree. De dierenarts heeft Prifinial (een middel tegen darmkrampen) voorgeschreven, maar mijn kat slikte de pil niet door en begon daarna enorm te kwijlen. Het was echt wit schuim. Ik heb de spoedlijn al gebeld en daar zeiden ze dat dit een normale reactie is. Het probleem is dat het me nu nog steeds niet lukt om die pillen bij hem naar binnen te krijgen. Naast de Prifinial moet hij ook nog Smecta en Cerenia (tegen het overgeven) krijgen. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? 

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat een gedoe zeg. Echt jammer voor een diergeneesmiddel dat zo vaak wordt gebruikt! Bedankt, ik voel me in ieder geval minder alleen ;-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb het niet kunnen oplossen, blijkbaar gaan alle katten ervan kwijlen, het is "normaal" ^^ Dus ik moest het wel in z'n bek duwen en die dan dichthouden zodat hij het wel moést doorslikken, en daarna begon hij weer van dat schuim te kwijlen 😔

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ik weet dat dit een wat oud topic is, maar ik heb hetzelfde probleem! Hoe heb jij dat indertijd opgelost met de Prifinial? Mijn kat geeft het tabletje telkens over en kwijlt daarna wit schuim!
    Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!