Hoi,
Ik voel me echt vreselijk schuldig.
Ik zag mijn kat op de commode springen (terwijl er helemaal geen plek was omdat er zoveel spullen op staan) en ook al riep ik nog hard 'nee', het was al te laat. Alles viel op de grond en uit een reflex gaf ik hem een tik op z'n kont, maar best wel hard.
Hij is meteen gaan schuilen. Ik voel me echt rot en ben doodongelukkig, ik ben zo bang dat ik hem pijn heb gedaan.
Ik heb hem daarna nog geaaid en met hem gespeeld, maar hij wilde graag naar buiten. Ik zag hem net nog in bomen klimmen.
Ik hoop echt dat ik hem niet heb bezeerd.
Ik ben bang dat hij nu boos op me is en wegloopt.
Ik had hem nog nooit geslagen omdat ik weet dat het geen zin heeft en ik ben zwaar tegen geweld. Maar toen ik alles zag vallen, gebeurde het in een opwelling. Ik ben zo verdrietig en voel me enorm schuldig; ik wilde dit echt niet, zeker niet om een paar stomme spullen. Ik snap echt niet waarom ik dit deed.
Hebben jullie misschien advies? Ik heb twee katten en een hond en ik hou zoveel van ze dat ze eigenlijk alles mogen. Het is waar dat katten voor geen meter luisteren, maar ik had nog nooit mijn hand naar ze opgeheven. Ik weet echt niet wat me bezielde.
Kunnen jullie me alsjeblieft wat tips geven?
Zou hij gewond zijn?
Zal hij me dit kwalijk blijven nemen?
Hoe maak ik hem duidelijk dat hij niet overal op mag klimmen?
Soms is het zelfs gevaarlijk; ik zag hem laatst koorddansen op de reling van de eerste verdieping. Als hij valt, maakt hij een smak van wel 5 meter op de tegels. Ik schiet elke keer in de stress als hij dat doet.
Echt, ik voel me helemaal niet goed, ik heb zo'n spijt.
Alvast heel erg bedankt