Ik heb mijn kat een tik gegeven, ik voel me vreselijk schuldig

Dyder79
Dyder79 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik voel me echt vreselijk schuldig.

Ik zag mijn kat op de commode springen (terwijl er helemaal geen plek was omdat er zoveel spullen op staan) en ook al riep ik nog hard 'nee', het was al te laat. Alles viel op de grond en uit een reflex gaf ik hem een tik op z'n kont, maar best wel hard.

Hij is meteen gaan schuilen. Ik voel me echt rot en ben doodongelukkig, ik ben zo bang dat ik hem pijn heb gedaan.

Ik heb hem daarna nog geaaid en met hem gespeeld, maar hij wilde graag naar buiten. Ik zag hem net nog in bomen klimmen.

Ik hoop echt dat ik hem niet heb bezeerd.

Ik ben bang dat hij nu boos op me is en wegloopt.

Ik had hem nog nooit geslagen omdat ik weet dat het geen zin heeft en ik ben zwaar tegen geweld. Maar toen ik alles zag vallen, gebeurde het in een opwelling. Ik ben zo verdrietig en voel me enorm schuldig; ik wilde dit echt niet, zeker niet om een paar stomme spullen. Ik snap echt niet waarom ik dit deed.

Hebben jullie misschien advies? Ik heb twee katten en een hond en ik hou zoveel van ze dat ze eigenlijk alles mogen. Het is waar dat katten voor geen meter luisteren, maar ik had nog nooit mijn hand naar ze opgeheven. Ik weet echt niet wat me bezielde.

Kunnen jullie me alsjeblieft wat tips geven?

Zou hij gewond zijn?

Zal hij me dit kwalijk blijven nemen?

Hoe maak ik hem duidelijk dat hij niet overal op mag klimmen?

Soms is het zelfs gevaarlijk; ik zag hem laatst koorddansen op de reling van de eerste verdieping. Als hij valt, maakt hij een smak van wel 5 meter op de tegels. Ik schiet elke keer in de stress als hij dat doet.

Echt, ik voel me helemaal niet goed, ik heb zo'n spijt.

Alvast heel erg bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

DUBBEL. De topicstarter heeft een nieuw topic geopend.

Vertaald Frans
    P
    Picatsou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je goed voor je dieren zorgt, heb je niets te vrezen. Er is namelijk echt bewijs nodig (zoals video's of meerdere getuigenverklaringen). Stel dat de Dierenbescherming bij je op de stoep staat: zij zien heus wel dat je katten goed te eten krijgen en goed verzorgd worden. Ze zullen je hooguit adviseren om je katten te laten steriliseren en in te enten. Wees eerlijk tegenover jezelf en tegen hen als je ergens tegenaan loopt (financieel, of als je simpelweg te veel katten hebt). Ze weten heel goed dat huisdieren vaak worden gebruikt om rekeningen te vereffenen tussen buren die ruzie hebben. Je zou trouwens zelf aangifte kunnen doen tegen je buurman voor smaad.

Vertaald Frans
    L
    Littlewolfbrittle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik word door een buurman beschuldigd van het slaan van mijn katten, terwijl ik nog nooit een vinger naar ze heb uitgestoken. Wat zijn de risico's? Ik wil echt niet dat mijn katten worden weggehaald... Groetjes 😔

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is heel makkelijk om zelf balkonbeveiliging te maken met houten latten, een boormachine, een kniptang, een tacker en kippengaas. Het is allemaal makkelijk te vinden en kost drie keer niks.

Vertaald Frans
    Dyder79
    Rapporteren

Oei, nee bedankt, dat ziet er wel heel bewerkelijk uit. Het is echt super schattig, maar ik ben al ontzettend veel tijd kwijt aan het opruimen van mijn boeken, dus dat gaat waarschijnlijk lastig worden. Het ziet eruit als een ondeugend beestje :)

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Rapporteren

Dyder,

Nou, een fret knabbelt niet hoor, het is immers geen knaagdier. Maar hij klimt daarentegen echt overal op. Met zijn pootjes en zijn snuit krijgt hij alle boeken uit mijn boekenkasten, hij jat van alles aan kleine spulletjes die hij dan onder de bank verzamelt, gooit alle prullenbakken om, verscheurt het wc-papier en de keukenrol, en hij stinkt enorm (het is een mannetje).

Hij kan het uitstekend vinden met mijn gecastreerde kater, ze zijn onafscheidelijk. Mijn twee poezen negeren hem volkomen.

Tja, dat was het wel zo'n beetje... Dus, nog steeds zin in een fret??

Vertaald Frans
    Dyder79
    Rapporteren

Hoi,

Ah ja, ik heb me altijd al afgevraagd hoe het is om met een fret te leven. Knaagt 'ie overal aan? En klimmen ze ook overal op? Wel gek dat de katten er niet op jagen.

Ik wilde zelf graag een dwerggeitje, maar mijn tuinman heeft me dat afgeraden omdat ze schijnbaar alles in de tuin opeten en het ook nog eens echte ontsnappingskoningen zijn.

Echt super, al die verschillende soorten huisdieren tegenwoordig!

Bedankt allemaal

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Rapporteren

@Blue Cat Hoi Blue, leuk dat je er weer bent! 👍

Hoi Trifouillette!

Ah, die beesten kunnen je soms echt horendol maken... Ik heb bij mezelf onvermoede hoeveelheden geduld ontdekt met mijn fret ASH, die echt ALLEEN maar leeft om kattenkwaad uit te halen. Vergeleken met hem zouden mijn 3 katten door het Vaticaan heiligverklaard moeten worden.

Vertaald Frans
    Dyder79
    Rapporteren

Hoi,

Soms verstoppen ze zich en wachten ze tot ze voorbijloopt om haar dan een tikje met hun poot te geven hahaha. Het is meer om te spelen, maar het arme beestje zegt er niks van :)

Ik ben dol op mijn katten, maar soms kunnen ze echt lastig zijn. Bijvoorbeeld 's nachts, dan lig ik te slapen en hoor ik ineens herrie: is het mijn kat die voor de lol spullen van mijn nachtkastje af aan het gooien is.

Toen ik net verhuisd was, hoorde ik de hele tijd geknaag. Bleek het mijn kat te zijn die de verhuisdozen kapot scheurde, erger dan een muis nog wel, kun je nagaan ;)

Eén keer zat hij met mijn bril te spelen terwijl ik 'nee' zei. Ik weet echt niet hoe jullie dat doen, voorkomen dat ze overal op klimmen, maar die van mij klimmen zelfs op de plafondbalken op de bovenverdieping. Over mijn aanrecht zal ik het maar niet eens hebben, daar zitten overal pootafdrukken op. En als ik de kookplaat gebruik, moet ik ze wel even apart zetten omdat ik bang ben dat ze hun pootjes branden als ze eroverheen lopen.

Maar goed, ik ben gek op ze en al die momenten samen maken me echt heel gelukkig.

Vertaald Frans
    P
    Picatsou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben ook nog maar een beginner met katten; ze zijn zeker gevoelig, maar als je ze de baas laat spelen, kunnen het echte tirannen zijn;

Ik hoop dat ze je hond niet het leven zuur maken, want dan moet je wel echt even de grens trekken;😁

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!