Hoi allemaal,
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, maar ik doe gewoon mijn verhaal.
Ik ben al twee keer eerder verhuisd met mijn kat zonder problemen. Hij wende toen heel snel aan zijn nieuwe territorium en ik zag totaal geen gedragsveranderingen.
Zoals je wel begrijpt, ben ik nu voor de derde keer verhuisd na een relatiebreuk, inmiddels twee weken geleden. Mijn kat is normaal heel actief en speels, gaat veel naar buiten... Maar zijn gedrag is nu heel anders. Misschien is het nog wat vroeg om al gewend te zijn, maar door mijn eerdere ervaringen waarbij alles goed ging, maak ik me nu toch een beetje zorgen.
Hij gaat niet meer naar buiten, slaapt ontzettend veel, miauwt veel en ziet er ongelukkig uit, wat me echt verdrietig maakt. We zijn altijd heel erg close geweest en ik heb er altijd voor gezorgd dat hij gelukkig is (ik kies mijn nieuwe woning altijd zo uit dat hij naar buiten kan, want ik wil hem niet opsluiten...).
Gisteravond ging hij naar buiten zoals gewoonlijk, maar toen het wel erg lang duurde, voelde ik dat er iets niet klopte. Ik heb urenlang gezocht in de buurt en aangebeld bij buren die hem misschien gezien hadden. Niets gevonden.
Ik heb toen contact opgenomen met mijn ex-partner, want je weet maar nooit of hij teruggegaan was naar mijn oude huis. Dat staat in hetzelfde dorp, maar dan helemaal aan de andere kant.
Ik heb hem inmiddels weer terug en heb een Feliway-verstuiver opgehangen, zijn favoriete snoepjes gekocht en geprobeerd met hem te spelen, maar ik voel me echt machteloos. Ik heb het gevoel dat hij niet gelukkig was...
Ik schrijf dit bericht om te horen of er vergelijkbare gevallen zijn en/of jullie ideeën hebben om dit aan te pakken.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde zoveel mogelijk details geven om de situatie duidelijk te maken. Alvast bedankt!