Hout knabbelen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Als je erover nadenkt: ook al jagen onze katten graag op knaagdieren, het zijn zelf eigenlijk ook net kleine knaagdiertjes... maar dan van stukjes hout ;)
Hoi, ik heb een kitten en als hij in de bomen klimt, knabbelt hij ook aan kleine takjes en bijt hij de blaadjes kapot. Hij is waarschijnlijk gewoon aan het wisselen, dus dit zal wel 'normaal' gedrag zijn. Persoonlijk maak ik me er geen zorgen over!
Het is absoluut niet mijn bedoeling om je te beschuldigen van slechte bedoelingen of onverantwoordelijkheid. Ik snap heel goed dat je haar wilt geruststellen en dat ze zich niet overmatig zorgen moet maken, maar laten we, zoals ze zeggen, toch voorzichtig en verstandig blijven :)
Maak je geen zorgen, die beestjes kunnen wel tegen een stootje.
Ja, inderdaad, in de natuur kun je dit soort gedrag niet controleren, maar binnen kun je maar beter voorkomen dat er kleine voorwerpen rondslingeren die ingeslikt kunnen worden... voorkomen is beter dan genezen! Natuurlijk wordt een tandenstoker zacht door het speeksel, net als een stukje hout waar buiten op wordt gekauwd; zoals je zegt, ze kunnen veel hebben. Maar het hoeft maar één ongelukkige samenloop van omstandigheden te zijn, bijvoorbeeld tijdens het spelen, waarbij de kat door de opwinding niet goed kauwt en hup... een mogelijke verstopping. Sorry dat ik je tegenspreek, maar voor mij blijft het een levensgevaarlijk risico ;)
Er bestaan trouwens verschillende soorten voer die je kunt geven om de stoelgang te bevorderen van die nare indringers die stiekem zijn ingeslikt :)
Misschien was hij wel een bevertje in een vorig leven ;) Maar serieus, ik zou mijn kat echt niet op hout laten knagen hoor... gevaarlijk, gevaarlijk!
5 reacties van 5