Hoelang blijven de hormonen van katten hangen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Dat zal waarschijnlijk afhangen van de ondergrond, of die glad is of juist poreus. Maar op hout, bijvoorbeeld een ongelakte tafelpoot of een hoek van de muur, blijft het vast wel langer hangen dan een paar dagen. Eerder een paar weken of zelfs maanden (vooral wat we 'markeringen' noemen). Dat verklaart ook de soms vreemde reacties van sommige katten als ze een nieuwe omgeving ontdekken, bijvoorbeeld bij een verhuizing.
Bedankt voor je reactie. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn katten er een handje van hebben om zich overal tegenaan te schuren, te schuren, te schuren... En met de krabpalen is het precies hetzelfde... Ik moet een nieuwe gaan kopen, het touw is helemaal losgekomen.
Hoi,
Ik denk dat de geur een paar dagen blijft hangen en dat ze er regelmatig opnieuw langs wrijven om het bij te houden. Wij mensen ruiken de feromonen die ze achterlaten niet, maar een kat ruikt die juist heel goed.
4 reacties van 4