Hoelang blijven de hormonen van katten hangen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! De titel zegt het eigenlijk al! Wanneer katten tegen ons aan wrijven, of tegen de meubels... voor hun welzijn... Hoelang blijft dat eigenlijk op de meubels zitten? Ik weet dat het is zodat katten zich veilig en gerustgesteld voelen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren
    Bedankt voor je reactie. Katten hebben er een handje van om ook schoenen aan te pakken... en ze tussen hun pootjes te houden. En er ook lekker tegenaan te wrijven.
    Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat zal waarschijnlijk afhangen van de ondergrond, of die glad is of juist poreus. Maar op hout, bijvoorbeeld een ongelakte tafelpoot of een hoek van de muur, blijft het vast wel langer hangen dan een paar dagen. Eerder een paar weken of zelfs maanden (vooral wat we 'markeringen' noemen). Dat verklaart ook de soms vreemde reacties van sommige katten als ze een nieuwe omgeving ontdekken, bijvoorbeeld bij een verhuizing.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn katten er een handje van hebben om zich overal tegenaan te schuren, te schuren, te schuren... En met de krabpalen is het precies hetzelfde... Ik moet een nieuwe gaan kopen, het touw is helemaal losgekomen.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik denk dat de geur een paar dagen blijft hangen en dat ze er regelmatig opnieuw langs wrijven om het bij te houden. Wij mensen ruiken de feromonen die ze achterlaten niet, maar een kat ruikt die juist heel goed.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!