Hoe weet ik of mijn poes klaar is met bevallen?

Lolyyy
Lolyyy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik zal jullie meteen even de situatie uitleggen!

Ik was onder de douche (ik ben er ongeveer 20 minuten onder gebleven) en toen ik eruit kwam, ben ik direct naar mijn slaapkamer gegaan. Ik wist dat mijn poes Nina kleintjes verwachtte! En ze sliep de laatste tijd veel in mijn kast waar mijn dekens liggen.

Toen ik mijn kamer binnenkwam, hoorde ik heel hoog gepiep, dus ik ben meteen even gaan kijken of alles goed was met haar. Toen zag ik dat ze bevallen was! Van een kitten dat als twee druppels water op haar lijkt! (Het gepiep kwam van de kleine).

Ik heb een bakje water en brokjes naast haar neergezet voor als ze dorst of honger heeft!

Ik wilde even weten: hoe kun je zien of er nog meer komen? En hoeveel tijd zit er bij een poes tussen elk kitten?

Bedankt voor het antwoorden! Als jullie foto's willen, zal ik ze plaatsen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En vergeet niet om haar daarna te laten steriliseren, een poes raakt namelijk uitgeput van het krijgen van kittens en ze kan al heel snel weer krols worden, ongeveer 3 weken later al...

Je kunt een poes ook gewoon laten steriliseren terwijl ze nog kittens zoogt.

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi....

Als ze steeds gaat liggen en weer opstaat... en aan haar vulva likt, is de kans groot dat er nog meer kittens komen.

Laat haar lekker met rust, houd haar goed in de gaten en wacht het even af...... je kunt haar geruststellen door zachtjes tegen haar te praten..... raak de kleintjes niet aan.

De tijd tussen elke geboorte kan variëren van 10 minuten tot een uur.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij heeft ze er nog eentje in haar buik zitten...

Vertaald Frans
    Lolyyy
    Rapporteren

Hoi, de enige manier om echt zeker te weten hoeveel kittens er zijn, is een echo bij de dierenarts. Dat moet natuurlijk wel vóór de bevalling gebeuren. Houd je kat goed in de gaten. Als ze onrustig aan haar vulva blijft likken, is de bevalling waarschijnlijk nog niet klaar. Als ze zich weer redelijk normaal gedraagt en ze haar volledige aandacht bij de kleine heeft, was het er misschien maar eentje. Maar ook dan: zonder echo weet je het nooit zeker... Je kunt prima nog even snel naar de dierenarts gaan voor controle.

Ze gaat liggen, staat dan weer op en likt aan haar vulva.

Vertaald Frans
    Lolyyy
    Rapporteren

Hoi, eigenlijk is de enige manier om zeker te zijn van het aantal kittens een echo bij de dierenarts. Dit moet je natuurlijk vóór de bevalling doen. Houd je poes goed in de gaten. Als ze onrustig aan haar achterkant blijft likken, is de kans groot dat de bevalling nog niet klaar is. Als ze weer redelijk normaal doet en zich helemaal op de kleine concentreert, was het er misschien maar één. Maar nogmaals, zonder echo... Je kunt die controle altijd nog even snel laten doen bij de dierenarts.

Ik snap het! Ze likt inderdaad nog steeds! Ze is net gestopt, is gaan liggen en rust nu uit. De kleine is nu bij haar aan het drinken! Omdat het een feestdag is, kan ik mijn dierenarts niet bellen of erheen gaan... daarom ben ik direct hierheen gekomen!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Eigenlijk is een echo bij de dierenarts de enige manier om zeker te zijn van het aantal kittens. Dat moet je dan natuurlijk wel vóór de bevalling laten doen.

Houd je poes goed in de gaten. Als ze onrustig aan haar vulva blijft likken, is de bevalling waarschijnlijk nog niet klaar. Als ze zich weer min of meer normaal gedraagt en ze zich volledig op de kleine concentreert, had ze er misschien maar eentje.

Maar ja, zonder echo... Je kunt natuurlijk altijd nog even snel een check laten doen bij de dierenarts.

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!